יום ראשון, 10 באפריל 2011

ג'קי - בימים שלאחר הזכיה

חלפו שבועיים מאז שג'קי יצא כזוכה מבית האח הגדול. במשך שבועיים אלה ג'קי התראיין בתכניות שונות הן בטלוויזיה והן ברדיו. בכל הראיונות מתגלה ג'קי הרָגיש, ג'קי שיודע להסביר את עצמו, ג'קי שמדבר מהלב, ג'קי בעל חוש ההומור - ג'קי שמתחבב על כולם.

בתכנית "חוזרים הביתה", שהוקלטה יומיים לאחר היציאה מבית האח הגדול, אסי וארז ראיינו את ג'קי בתחילה לבד.
ג'קי נשאל : "למה ניצחת"? והשיב : "כי פעלתי רק עם הלב". אכן ג'קי הראה בתכנית כמה לב יש לו, כאשר היה רגיש מאוד לעצב של כל מי שמסביבו ומיד ניגש, נישק, הגיש כוס מים ועודד בחיבוק ובשיחות מקסימות.

ג'קי נשאל גם מה השינוי שחל בו לאחר ההשתתפות בתכנית והוא ענה :
"אני קיבלתי את העולם ולא קיבלתי את עצמי, ופה קיבלתי את העולם וגיליתי את עצמי" - לג'קי הייתה הזדמנות ב"אח הגדול" להראות מי הוא, להיות נטו ג'קי בלי להיות במסגרת של ביה"ס שם היו לו קשיים לימודיים, שוודאי, כמו לכל ילד אחר כמוהו, גרמו לו לתסכולים ותחושה של ערך עצמי נמוך, ובלי העוֹל של פרנסת המשפחה, שג'קי לקח על עצמו בהיותו בן 16 בלבד, כאשר המשפחה נקלעה למצב כלכלי קשה.
בבית האח הגדול, משוחרר מכל הדברים האלה, ג'קי הוכיח לעצמו ולנו כמה הוא מיוחד, כמה דברים חיוביים יש בו. כמה תוכן, עלילה ואפקטים יש בו. בכמה מז'יק הוא ניחן.
הוא "גילה את עצמו" - הוא ראה מה הוא מסוגל לעשות ולהיות. הוא רכש חוויות של הצלחה.
הוא טס לספרד וגם שם, כמעט בלי שפה משותפת, הוא הראה יכולות של הסתגלות ויצירת קשרים חברתיים עם אנשים, אשר להם שפה אחרת ומנהגים אחרים. בגלל אופיו הנוח וכישוריו החברתיים הוא התחבב מאוד גם על הספרדים, לקח ברצינות את המשימה שהוטלה עליו, ללמד אותם לשיר "אבניבי", ועזב את בית האח הגדול בספרד, כשחבריו שם מזילים דמעה ומתקשים להיפרד ממנו.

בתכנית "חוזרים הביתה" חלק א' -
 לאחר ראיון עם ג'קי הכניסו לבית את נופר. בין השאר שאלו את ג'קי, איך הרגיש בעקבות היחס של נופר אליו והוא אמר "נפגעתי". וארז טל, אם אינני טועה, אמר לנופר : "בחודש האחרון הפכת להיות יותר עצבנית, אפילו קצת רעה"... מובן שנופר תֵרצה את זה בכל מיני תירוצים. נופר אמרה גם שידעה כבר מהשלבים הראשונים שג'קי יזכה, ואז ארז טל אמר לה את משפט המחץ : "אולי אם ידעת מהתחלה שהוא יזכה - אז מי סחב את מי על הגב ?..."
ובהמשך ג'קי נשאל : "אם היא באה ואומרת לך :'ג'קי אני מאוהבת בך, קח אותי' מה אתה אומר ?" וג'קי השיב : "אין לי שום קשר לפרשה"... נראה שגם המראיינים וגם ג'קי העמידו את נופר בראיון הזה במקום המתאים לה...

ביומיים הראשונים ג'קי צולם ורואיין יחד עם נופר לשער עיתון "רייטינג". נראה שהעובדה שהם כל הזמן רואיינו יחד בימים הראשונים לא מצאה חן בעיני ג'קי ובצדק. הוא אף דיבר על זה עם סיוון בתכנית "חוזרים הביתה" חלק ב', כשישבו על הספסל בחוץ ואמר לה : "אני כל היום רק נופר וג'קי ביחד כל הזמן. נופר וג'קי, נופר וג'קי. איפה אני? איפה אני?" - גם כשג'קי סוף סוף יצא לחופשי מכבליה של זאת שלא נתנה לו מנוח בבית האח הגדול, התקשורת לא נתנה לו אפשרות להתרחק ממנה לגמרי בימים הראשונים, אך בהמשך ג'קי נִצפה בראיונות בלעדיה וזה היה מעולה בשבילו, ולומר את האמת - גם בשביל רבים מאיתנו.

בתכנית "חוזרים הביתה" חלק ב' , כשכמעט כולם רבו עם כולם, אסי עזר אמר :
"כל השיחה היא תמצית של כל העונה. היא מסבירה למה ג'קי זכה. כי אתם יושבים כולכם וצועקים ומתווכחים ומטיחים דברים זה בזה והוא יושב בשקט, האם ככה הוא זכה?"
ופרידה הכט פתחה את הפה : "ג'קי שמר על סטטוס קוו כל הדרך. הוא מהאנשים שאם צריך טיפה להתכופף, הוא יתכופף. הוא לא יביע באמת באמת את דעתו או יילחם על מה שהוא רוצה".
אסי עזר : "וזה לא טוב?!"
פרידה : "בטח שזה לא טוב".
ג'קי ענה בביטחון, ברהיטות ובשלווה ראויה לציון ואמר : "אני לא מסכים איתך. אני חושב שאני באתי ממקום של לקבל ולוותר. באתי ממקום של אנושיות, לקבל את השונה ואם באמת היה לי חשוב להיות במומנטום וברגע האמת, והדבר הזה שרציתי באמת..., שזה באמת ישנה לי משהו, אז ג'קי קם ומתפוצץ. אני לא חייב להוכיח מה אני או מי אני כל פעם וכל דיון שהיה פה, וצעקה על עגבניה או מלפפון, לא קמתי והיבעתי את דעתי, כי זה לא כל כך עניין אותי וברוב המקרים בבית היו דברים שהם לא כאלה שינו לי, שאני יכול לעמוד על המשמר ולהגיד : עם זה אני לא מסוגל לחיות..."
דבריו אלה של ג'קי היו מקסימים. זו הייתה סתימת פה מצויינת לפרידה ולכל מי שחשב או חושב כמוה על חוסר ההתערבויות של ג'קי. רבים מאיתנו יכולים ללמוד מג'קי, שלא על כל דבר צריך להתערב, לא מכל דבר צריך ליצור סכסוך. התפיסה של ג'קי שהיא "לחיות בשלום עם הסביבה ולוותר כשאפשר" ו"לגלות אנושיות" זו תפיסה שהלוואי ופרידה ונופר ועוד אנשים רבים בחברה היו מאמצים לעצמם, כי אז החברה שלנו הייתה נראית טובה הרבה יותר.

ג'קי דיבר על כך גם בראיון אצל איריס קול ברדיו. על השאלה- למה לא התערב , ענה : "זה לא אני. אני לא בן אדם שכועס ומחפש את הרע". לא פעם שמענו את ג'קי אומר בבית האח הגדול, שהוא מתעלם מהדברים הרעים שקרו ביחסיו עם נופר והוא רוצה לזכור רק את הדברים הטובים.
ג'קי שאל את איריס קול : "את יודעת מה המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים האלה? שאני יכול לשַמח".
איריס: "נכון".
היא אמרה לו שאמו נראית עצובה "אז מאיפה השמחה הפנימית הזו שלך?"
ג'קי : "זה להאמין. פשוט להאמין. לראות את אבא ואמא שקצת קשה להם, אז במקום לרדת למקום הזה של הלא טוב - להילחם נגד כל הסיכויים".
איריס : "לא, אני הרוסה... צריכים לנגב אותי פה..."
וג'קי צחק.
ג'קי סיפר עוד בראיון שבביה"ס התקשה בעיקר בכתיבה, ושהוא לא נהנָה ללמוד, כי היה קשה לו לעקוב, אבל עכשיו הוא מתכוון ללמוד אנגלית וגם לקחת שיעורים בקריאה ובכתיבה ולהשלים ידע.
ואז איריס קול אמרה לו :
"משהו בניצחון הזה של הילד הזה, שמערכת החינוך לא יודעת מה לעשות אתו והוא טוב והוא מקסים, והוא מרגש ויש בו דבר כזה, שלאנשים מאוד חכמים אין, שזה מיד מתאהבים בו, וזה שהבאת את הניצחון הזה בדיוק מהמקום הזה, שכמו עוף החול הזה, קמת - זה נורא נורא מרגש בעיניי".

ג'קי ריגש מאוד בשיחה הזו גם את המראיינת וגם אותנו המאזינים.
 כישורי החיים שיש לג'קי ובאופן כללי - האינטלגנציה הרגשית שיש לו - לא לכולם יש.

ג'קי התראיין עוד במקומות רבים :
אלירז שדה שידר מביתו של ג'קי בתכנית "להתראות האח הגדול"- שם זכה ג'קי לביקור של האורחים : אלעד צפני, עמיר וסיוון וגם הזמר שלומי סרנגה שהקדיש לו שיר.
ג'קי התראיין אצל דן שילון וטלי מורנו, אצל דידי הררי, השתתף כאורח אצל אייל גולן בערוץ 24, בערוץ הספורט ובעוד תכניות - בכולם התגלה ג'קי רהוט, שמשלב בשיחה ביטויים ייחודיים לו, ג'קי בעל חוש ההומור שמתחבב על כולם, ג'קי הצנוע, הענו, ג'קי שהאגו אינו משחק תפקיד אצלו.

ג'קי גם הרגיע את המראיינים ש"דאגו" מה יעשה עם הכסף , שהוא מתכוון לקנות דירה. הוא סיפר גם שהוא מתייעץ עם פסיכולוג, זה כנראה ליווי שההפקה מאפשרת לדיירים לאחר צאתם מן הבית, וזה חשוב מאוד וטוב שג'קי בחר לשוחח עם פסיכולוג, כי זה לא פשוט לצאת מאלמוניות לפרסום כזה וחשוב לעכל את הדברים ולעבד אותם עם איש מקצוע.

אני סומכת על ג'קי ואני בטוחה שגם רבים מכם. ג'קי הוא בחור עם רגליים על הקרקע, בחור עם תכונות מצויינות, בחור של הביוקר. הוא זכה בזכות מי שהוא ובזכות מה שהעניק לתכנית. הוא ריגש צופים רבים ולכן ניצח.
הוא מספר בראיונות שהוא מקבל בימים האלה אהבה רבה מהציבור, הוא נרגש מזה והוא רוצה להחזיר אהבה. 
נאחל לו שימשיך להצליח.

בהצלחה, ג'קי, בכל אשר תפנה !  

7 תגובות:

  1. יא וואלי
    איזה יופי.......
    איזה רגישות.....
    איזו כתיבה......
    איזה ניסוח.....
    אין אין עלייך

    השבמחק
  2. איזה כתיבה יפה,זה ג'קי האמיתי , לכן מדינה שלמה התאהבה בו, שיהיה לו המון בהצלחה, מגיע לו את כל הטוב שבעולם....

    השבמחק
  3. ליפעת היקרה,
    את הבלוגרית הכי טובה שאני מכירה, כל הכבוד על הכתיבה, את ממש מדוייקת.

    השבמחק
  4. תמיד האמנתי בבלוג שלך גם בזמן הסקר וגם קראתי על גקי יש לי משפט יפה להגיד לך מישהי שאלה לשלומו של הצדק וזו את הבאת את הדקויות לעומק שלא כל אחד הבחין את זה בגקי והייתי רוצה שאומה שלמה תקרא את זה כי הבחור הזה היה במקום סגור אבל היה מחובר לעם שלו לאדמה שלו אפילו שהיה בספרד

    השבמחק
  5. יפעת את מקסימה !!

    וגם הבחור ששמו ג'קי מנחם מקסים ובעל תכונות
    שהלוואי והיו בכולנו,
    פירגון,חברות,לחפש את הטוב באנשים,
    לדעת להצחיק וגם להזיל דמעה כשצריך,

    אבל אני לא מתפלא שהוא כזה ראיתי את משפחתו
    מספיק להבין
    את הקסם והנתינה שיש בג'קי

    גיקייה עלה והצלח !!

    השבמחק
  6. לכל המגיבים,
    תודה על תגובותיכם המחמיאות.
    יפעת

    השבמחק
  7. יפעת שלום!אני ממשיכה להתפעל מהניסוח שלך פנינים ורובינים על גקי וזו האמת גקי תכשיט גאווה ועדי לצווארינו ואם כל העולם היה גקי לעולם לא היו מלחמות גקי תור ועלי זית בפיו וספק אם בעונות הבאות נפגוש אחד כמוהו

    השבמחק