יום חמישי, 6 בינואר 2011

מכתב גלוי לדנה: דנה, למי קראת ג'יפה?

שלום לך, דנה . הרשי נא לי לפנות אלייך במכתב גלוי :
דנה , האם לא שמעת על מצוות הכנסת אורחים? האם לא שמעת על "ואהבת לרעך כמוך"? האם לא נתקלת אף פעם בסלוגן "הסבר פניך לתייר"? איך, לכל הרוחות, יצאה לך המילה "ג'יפה" חמש דקות אחרי שלידיה נבארו, האורחת מספרד, נכנסה לבית האח הגדול? איזו "ג'יפה" ראית בה? איך העזת?! וממה בעצם זה נובע? מה יש בפנימיות שלך, שהביא אותך לומר מילה כזאת? מה בה הפחיד אותך? מה נוכחות של בחורה יפה ונחמדה, שרק הרגע נכנסה להתארח אצלך, עוררה בך? האם זה החשש שרוב הפוקוס יעבור אליה בשבוע הזה, ואולי המצלמות פחות יצלמו אותך?! האם השלווה הנסוכה על פניה חידדו אצלך את מה שאין בך? או אולי משהו אחר בעמקי נפשך, שאיננו יודעים עליו?

נדהמתי אתמול בתכנית בערוץ 2 לשמוע אותך אומרת "ג'יפה" על לידיה עוד לפני שלחצת לה יד. בכלל, בכל מיני מצבים מרגשים שבהם כולם מגלים התרגשות וניגשים לחבק, את נשארת לעמוד בצד - מרוחקת, קרה. באחת הפעמים , לאחר שיורם הודח, הזלת דמעה והצטערת על כך שגילית רגישות, אנושיות מסוימת. אמרת שאת רוצה להמשיך להיות קרח. דנה, גם קרח נמס, כשהוא לא נמצא במקפיא, אבל את, כך נראה לי, נמצאת במקפיא כמעט תמיד. אם, חלילה, הקרח שבך טיפה מתחיל להפשיר, את מיד חוזרת למקפיא, ואת חושבת שככה טוב, ואת טועה. טועה בגדול.

מה היית חושבת, לו את היית מגיעה להתארח במקום כלשהו ואחרי חמש דקות היו חורצים עלייך דין ואומרים עלייך, שאת "ג'יפה"? קרוב לוודאי שהיית אומרת על אנשים כאלה, שהם חסרי תרבות וחסרי נימוס, שהם לא יודעים לקבל אורחים ועוד כהנה וכהנה דברים.

כשג'קי היה באח הגדול בספרד, רבים מאיתנו עקבו אחריו שם, לכולנו היה איכפת מה אומרים עליו שם, האם אוהבים אותו או לא, האם מדברים מאחורי גבו דברים פוגעים. אני מאמינה שגם בספרד עקבו אחרי כניסתה של לידיה לבית האח הגדול כאן בארץ, ושגם שם יראו בתכנית שלהם קטעים מכניסתה ושהותה כאן. חשבת אולי מה ירגישו הספרדים כשיקראו, שדיירת באח הגדול בישראל כינתה את לידיה "ג'יפה"? האם את יכולה לחשוב את מידת הפגיעה של לידיה, כשהיא תשמע על כך?

עשית שירות גרוע לישראל ובמיוחד עשית שירות גרוע לך עצמך. מול החום ששפע מג'קי בספרד כלפי הדיירים שם, את הפגנת סוג של רוע וחבל. מזל שהיו כאן התאומות, שידעו מיד להעניק ללידיה חום ולהתייחס אליה כמו שבני אנוש עם רגש אמורים להתנהג זה אל זה, ומזל שהיו שם עוד גם כמה אחרים, שידעו לקבל אורחים כמו שצריך. אלה שאמרת עליהם בהזדמנות אחרת - "הם לא כוס התה שלי", גילו חום ונאורות הרבה יותר ממך. יש לך מה ללמוד מהם. ואני מקווה שכאשר תצאי החוצה (רצוי כמה שיותר מהר) ותראי איך התנהגת ומה אמרת, אז תסיקי כמה מסקנות על עצמך ואולי, אינני בטוחה בכך, אבל אולי גם תשתני קצת. הלוואי.

                                                                                                                                                     יפעת

3 תגובות:

  1. כתבת יפה וגם אני מייחלת כבר שתהיה מועמדת להדחה ושתעוף מהבית בהזדמנות הראשונה. תודה לך.

    השבמחק
  2. יפעת את תותחית מכתב לעיניין ואני אסביר לך מה קרה עם הקוקסינל דנה , תורידי ממנה את הבוטוקס תשאירי לה את ה"פאה" המגעילה שלה תורידי לה את השתלים מהחזה והתוצאה"גרוטאה" פולנייה מהסוג השפל,איך בין זוגה המקסים חי איתה אין הוא בכלל שוכב איתה, בחור מדהים ואיכותי שכמותו

    השבמחק
  3. האמירה שלה "ג'יפה" על לידיה הכעיסה אותי ולכן כתבתי את המכתב, אבל אינני חושבת שצריך לקרוא לה בכל הכינויים שהזכרת.

    השבמחק