יום רביעי, 9 במרץ 2011

מי יציל את אלעד מידיה המכות של פרידה?

אמש הלכתי לישון כשדמעות בעיניי. לא הצלחתי להירדם מיד. הייתה לי מועקה כבדה ומחנק בגרון. כל הזמן עמדה לנגד עיניי התמונה ובה דמותו הקטנה של אלעד צפני, כשהוא מקבל עוד מכה ועוד מכה מפרידה. כל פעם שהיא הכתה אותו, התכווצתי והרגשתי שאני זו שמקבלת את המכה. זה קרה אמש כמה פעמים במהלך שיחה של פרידה עם אלעד.

אתמול הדיירים קיבלו מסיבה, שכללה מוזיקה ובירות לרגל יום האשה. נופר היא שגרמה בעצם לשבירת המשימה של "הנזירה" שהוטלה על ג'קי. חיבקה אותו ונישקה אותו, מה שהיה אסור לעשות,  כדי שג'קי יצטרף למסיבה.
עוד במהלך הריקודים פרידה נצפתה מושכת את גופו הקטן של אלעד בגסות ולוחצת על גבו והוא זועק "פרידה , את מכאיבה לי" ומנסה לחמוק מידיה. מאוחר יותר פרידה ישבה בכרכרה והתחילה להעביר ביקורת על ג'קי, שלא עמד במשימה שלו , ואמרה עליו דברים קשים. אלעד, שגילה אתמול שוב עוצמות גבוהות של חברות אמיתית, התנגד לדעתה והגן על ג'קי והיא לפתע -  טררח... אחזה בראשו בידה הכבדה וכופפה את ראשו. התכווצתי כולי וצעקתי מול המסך: "די, תפסיקי !" אך פרידה לא שמעה. גם צעקתו של אלעד שוב "את מכאיבה לי" לא מנעה מפרידה להחטיף לו עוד סטירה בהמשך הערב, כשהגיב לה בנאום שנאמה לו במסגרת "הכל אני רואה, הכל אני יודעת", שבו היא אומרת לו, שהוא אינו יודע להביע רגשות, ושהיא ראתה בביקור של אמא שלו, שהוא לא הביע שום רגש אליה. הניסיון של אלעד להסביר את עצמו, לתקן את ההתרשמות שלה על יכולתו להביע רגש, גרמה לו לקבל סטירה תוך אמירה "תפסיק. תשמע לפרידה. אני רואה הכל. אני כמו מכשפה. זה יהיה מושלם, קצת חום קצת רגש גם כלפי אמא" ואלעד המוכה אומר : "מה, אני מת על אמא שלי"...

אכן -
 אני מסכימה בדבר אחד עם פרידה. היא אכן "מכשפה" , "מכשפה מכה".

זו לא פעם ראשונה שפרידה מכה את אלעד בידה הכבדה ובחוסר רגש מוחלט. לפני מספר ימים צפיתי בפרידה יושבת על הכרכרה ואלעד עמד ממש לפניה, כשגבו אליה ועישן נרגילה. היא דיברה על משהו והוא הביע דעה מנוגדת לדעתה והופ... היא נתנה מכה על ראשו והוא נדחף קדימה, אחז בראשו ואמר "זה כואב"  ולא שמעתי שום "מצטערת" מפרידה ולא ראיתי שום הפסקת התנהגות אלימה ואכזרית זו בימים שלאחר מכן.

ראינו את פרידה כבר מכה את ליעוז ואת ג'קי וגם אז נחרדנו, אבל במכות שפרידה מחטיפה לאלעד, אני רואה התעללות בחסר ישע. אלעד נמוך-קומה ונכה. גובהו כגובה ילד קטן, וְיָדהּ של פרידה שוב ושוב מגיעה אל ראשו של אלעד, אם בדחיפה, אם במכה כואבת. פרידה לא הייתה מצליחה להכות כך בראשו של מישהו אחר בגובה רגיל, כשהיא יושבת והוא עומד לידה, או לסטור לו סטירות בקלות כזאת, רק כי הביע דעה אחרת משלה, ואלעד גם אינו מסוגל להחזיר לה או להתנגד.

ואני שואלת איפה היה האח הגדול אמש? איך לא שמענו אותו קורא מיד לפרידה להפסיק? איך לא אמר לה "האלימות אסורה בבית האח הגדול"?!

איך זה שהוא הגיב אתמול מיד לנופר, שהתלהבה בקולי קולות: "יש שלושה מליון ושש מאות צפיות לסרטון שלי" וכהרף עין הוא הכריז "כבר ארבעה מליון..." , אך לא הניד עפעף למכות החוזרות והכואבות, שאלעד חטף מידיה של פרידה ולא העיר לה על כך מיד ?! איך ?!  

אז מי יציל את אלעד מידיה המכות של פרידה?! מי ? כי, כנראה, האח הגדול נרדם בשמירה, או שמא הוא עסוק במשהו אחר...

8 תגובות:

  1. תמיד אני מסכימה איתך אבל לא הפעם, פרידה מאוד דואגת לאלעד וראינו כאשר היא מגבילה אותו עם הנרגילה. היא בסך הכל היתה לטובתו והוא באמת בחור מקסים אבל באמת הוא חושב שכולם צריכים לשרת אותו ובאמת הוא לא אומר תודה, הוא חושב שהדיירים חייבים לו הכל. אז באמת נראה לך שאם באמת האח היה מבין שזה רציני עם המכות אז האח היה נותן לפרידה להכות אותו כמו שאת אומרת. היא באמת אוהבת אותו ועובדה שעמיר שהוא חבר טוב שלו שם אותו להדחה והיא אמרה שהוא ילד מתוק והיא לא מסוגלת לשים אותו להדחה. אז קצת פרופרציות.

    השבמחק
  2. לאנונימית,
    א) מידי פעם אנחנו יכולות להיות חלוקות בדעה.
    ב) אני ועוד רבים הזדעזענו מהמכות, שהיא נתנה לו אתמול, ללא כל רגישות. טוקבקיסטים רבים הביעו את דעתם על כך אתמול והיום. פרידה יכולה לדבר עם אלעד בלי להכות אותו. אתמול היו כאלה שכתבו ללכת להפגין מול בית האח הגדול בגלל זה. אז מי יצא מן הפרופורציות? אנחנו או פרידה? זה שהאח הגדול לא הגיב, זאת עוד נקודה לרעתו.

    השבמחק
  3. הדיירים היו לידם כאשר זה קרה, אז נראה לך שהם לא היו מעירים לה? שוב אני נגד מכות, אבל לפי השיחה הבנתי שהיא פשוט רצתה שהוא יסתכל לה בעיניים, כאשר היא מסבירה לו שצריך להגיד תודה או להביע יותר רגש. אני מקווה שהבנתי נכון. שוב אני בטוח לא מפרגת לפרידה אם באמת זה היה רציני.

    השבמחק
  4. לאנונימית,
    זה היה רציני. לא באופן הזה, באמצעות מכה על הראש, היא צריכה להסב את תשומת לבו שיקשיב לה, או באמצעות סטירה - למחות על כך שהוא לא מסכים לדעתה. זאת גם לא הפעם הראשונה שהיא מכה אותו ובאמת - זה היה קשה לצפיה. אינני זוכרת אם לאורך כל השיחה מישהו היה לידם, מה עוד שהם פוחדים להעיר לה. האם לא די בכך, שאלעד אמר לה : "את מכאיבה לי", וזה שוב חזר על עצמו?

    השבמחק
  5. לא מסכימה איתך.

    ברור שאת בעד נופר ונגד פרידה.
    גם אני הייתי בעד נופר תחילה עד שהבנתי כמה היא אסטרטגית,מפונקת שצריכה כל הזמן שיפרגנו לה מבלי לקבל את האחר השונה ממנה. כשלא מסכימים איתה היא מנהלת מלחמה אם זה בצעקות או מאוחרי הקלעים וחבל.

    את פרידה צריך להבין כטיפוס היא מתכוונת לטוב לפעמים הסגנון שלה לא נעים, גם לי, אך יש ברוב המקרים צדק.

    אם נבחר לראות את התוכנית הזו כמסמך חברתי ולא רק בידור ומי מגניב ומשעשע. הניתוח והשיפוט יהיו שונים .

    פרידה לא מרביצה בשביל ה"להרביץ" הבנים משתובבים איתה והיא איתם צריך להסתכל על הכל בפרופורציות.
    אתמול עם אלעד צפיתי והיא פשוט כל כך רצתה להבהיר לו את הנקודה שלה ואם הוא היה מרגיש מוכה/מושפל הוא היה מבהיר לה. בסך הכל אם ראית את כל השיחה הוא אפילו הודה לה על השיחה בן אם קיבל את דבריה ובן אם לא.

    השבמחק
  6. אני עוקב אחרי הבלוג הזה כבר זמן מה ויפעת בפירוש לא בעד נופר ונגד פרידה (כנראה לא קראת את שאר הפוסטים).
    ההתנהגות של פרידה לפעמים מוגזמת, אבל גם לאלעד לא חסר. שניהם צריכים ללמוד "להתנהג בהתאם".

    השבמחק
  7. לאנונימית,

    א ) אני ממש לא בעד נופר.
    ב) גם אם הודה לה על השיחה, אין בזה הסכמה עם המכות שהיו בדרך, ואין להצדיק אותן בשום תרוץ ופרשנות. רבים כמוני מחו בטוקבקים על המכות שהיא נתנה לו. אלעד אמר לה "את מכאיבה לי", אבל זה לא עזר כל כך, ובהמשך - נתנה לו עוד מכה...

    השבמחק
  8. פרידה אישה אלימה ומזעזעת מסכנים הילדים הקטנים של תותי

    השבמחק