יום שלישי, 7 ביוני 2011

ה"היכל", "התהילה" - ומה שביניהם

ב-22.5.11 התחילה התכנית "היכל התהילה ", המשודרת בערוץ 24. שנים עשר זמרים וזמרות מן העבר נכנסו לתכנית על מנת לחדש את התהילה.
התכנית היא בעצם שילוב של שתי תכניות ; האח הגדול VIP פלוס כוכב נולד מחדש. לבית האח הגדול החליטו לקרוא "היכל" - כנראה כי לזמרים לא יאה סתם השם "בית האח הגדול", הם "ראויים" ל"היכל". הרי הם רגילים לאולמות כמו "היכל התרבות" וכדומה.
ובקשר למילה "תהילה" - מה ביקשו להביע במילה זו? האם להזכיר את "התהילה" שהייתה להם בעבר, או שמא את "התהילה" שתהיה להם שוב לאור השתתפותם בתכנית?

והאם באמת יש שם "תהילה"? האם כל הריבים, הטחת מילים זה בזה, הבכי שמתלווה לריבים האלה - האם כל אלה אכן מביאים להם תהילה?!

 כשהולכים להופעות של זמרים כאלה ואחרים, רואים אותם רק בזמן ההופעה, לא רואים אותם באינטרקציה עם אנשים אחרים, ולרוב, לא יודעים הרבה על אופיים, על דעותיהם ועל יחסי האנוש שלהם. בתכנית זו - מתוקף העובדה שהם מצולמים משעה 10 בבוקר ועד אחת בלילה והם מצולמים בסיטואציות שונות - הצופים רואים אותם באינטרקציות שונות ומכירים אותם יותר לעומק, ואכן לא תמיד אופיים והתנהגותם של כל המשתתפים שם מקנים להם תהילה, אלא, לעיתים, ההיפך מכך. מכאן והלאה , כשיצאו מה"היכל" - כולם יזכרו לכל אחד מן הזמרים והזמרות את קווי האופי, שהתגלו בהם בשהותם שם ואת ההתנהגויות שלהם. אם קווי האופי הם חיוביים, זה יהיה לטובתם, ואם היו שם ביטויים של התנהגויות לא נעימות - ודאי וודאי שזה יתן אור אחר על אותם זמרים או זמרות, לפחות לתקופה הראשונה לאחר צאתם מ"ההיכל".
גם בתכנית זו רואים, לעיתים, מחנות - כמו לדוגמא זמרים מזרחיים מול זמרים שאינם שייכים לקבוצה זו. כמו כן, לְרוב הזמרים הרי יש אגו גבוה, ובתכנית זו - כל פעם, כשחלק מן הזמרים שופטים את שירתם של זמרים אחרים קבל עם ועדה ומעניקים להם ציונים על שירתם, הזמרים שקיבלו ניקוד נמוך נפגעים מאוד, ולעיתים, פותחים במתקפה על זה שהעניק להם ניקוד נמוך ומתחוללת כמעט "מלחמת עולם" כדוגמת זו שקרתה אתמול בין בני אלבז ואבי ביטר מול אביבה אבידן. כשאגו והיוקרה עומדים במבחן - נדמה שכולם הופכים פתאום לילדים קטנים, שעוד רגע ימשכו בשיער זה לזה.

אז מה אתם חושבים? למי היה כדאי להשתתף בתכנית זו ולמי לא ?
מי, לדעתכם, יצא משם עם "תהילה" ומי - ממש לא?

אשמח לקרוא את דעתכם.

3 תגובות:

  1. יפעתי קודם מאחל לך חג שמח
    לצערי ראיתי רק פעמיים את היכל התהילה
    אבל ראיתי אתמול את עורך התוכנית עם
    השלושה אבי ביטר, אביבה אבידן, ובני אלבז.
    אני חושב שהתוכנית עצמה כמו בvip מראה לצופים
    מבט נוסף על אומן כזה או אחר בזמנים שלא היה רואה
    כלומר החדירה לפרטיות כנראה השכילו בערוץ 2 לאחר עונת הvip שם כזכור הצפיה היתה בתשלום אבל נתנה
    למידה הרבה יותר גבוהה על האומן.
    בהרבה פעמים פגעה באומן ע"י חשיפתו המכוערת למצלמה, לדעתי בשידור הקיים מראים פחות ובכל זאת
    מהפעמים שצפיתי ראיתי את האח הגדול במתכונתו הרגילה, כלומר האומן לא שונה ממשתתף רגיל של עונות האח הגדול, וזה עוד ללא המשימות המוטלות על
    המשתתף הרגיל, וללא תקציב... ועל זה נאמר ממש גן ילדים התמונה המצטיירת ממש לא יפה ולא מכבדת את האומן.
    כרגיל כייף לקרוא את מה שאת רושמת

    השבמחק
  2. לפי דעתי,
    רוחמה רז תצא משם עם תהילה.
    היא מקסימה ותרבותית ושרה יפה.

    השבמחק
  3. מה קורה בין בני אלבז ואילנה אביטל ?
    מתפתח שם משהו?

    השבמחק