יום שלישי, 14 ביוני 2011

מה היה אתמול בהיכל התהילה ולמה אבי ביטר סולק ?

אתמול הגיע פאנל של שופטים מעיתון "רייטנינג" שמצורף ביום שישי לעיתון "מעריב". המנצח אתמול בתכנית , אדם, זכה לשער בעיתון הזה.
עבור הזמרים יש משמעות מיוחדת לשפיטה של אנשים מן החוץ לעומת השפיטה של החברים מן ההיכל. שפיטה של אנשים מן החוץ, כביכול, משקפת את דעות האנשים שצופים בה בחוץ ועלולה ליצור רושם אצל הזמרים המתחרים, שהדעות שהובעו אתמול ע"י השופטים, היא הדעה הרווחת בחוץ עליהם ועל שירתם. אך לא כך פני הדברים באמת. כל שופט הביע את דעתו האישית בלבד.

ואת מי אסור היה כלל להושיב אתמול בחבר השופטים? את מנחם בן.
כידוע, מנחם בן מביע לא פעם דעות נגד הומוסקסואלים, ואתמול הוא העניק לאדם ניקוד נמוך, כי השיר שהוא שר לקוח מן הסרט "יוסי וג'אגר" - סרט על הומוסקסואלים, שאותם מנחם בן אינו מחבב. מנחם בן לא הצליח להיות אתמול אובייקטיבי ולשפוט את שירתו של אדם אך ורק ע"פ השירה שלו, אלא שפט אותו בגלל סיבות אחרות, שאינן קשורות לשירה בכלל, ופה - מנחם בן חטא לתפקיד שניתן לו אתמול וחטא כלפי אדם הזמר, ששמע את דבריו של מנחם, נראה המום מעט לשמע הדברים ולא הגיב.
 ניתן להבין את חוסר תגובתו של אדם באותו מעמד, אבל היכן היו שני המנחים, ישראל זוהר ועינת ארליך ? איך זה שהם לא העירו למנחם בן, שיש לשפוט את שירתו של אדם ולא לערב שיקולים אחרים במתן הניקוד, שאינם קשורים כלל לשירה? תמוה הדבר שלאף אחד שם מבין המנחים לא היה האומץ לומר משהו נחרץ בנידון. אני בכל אופן לא שמעתי הערות על כך אתמול. אולי פספסתי?
אדם ניצח אתמול בתחרות, ולמנחם בן לא תהיה ברירה, אלא לראות את תמונתו של אדם על שער "רייטינג", עיתון שבו הוא כותב את "הגִיגָיו".

ומה היה בתום התחרות ?  האגו הפגוע של חלק מן הזמרים, שחרר מהם כמה אמירות, שלעיתים שומעים אצל ילדים שהפסידו. אבי טולדנו אמר, שגם אם היה זוכה לא היה רוצה שער ב"רייטינג", ומי פלט את האמירה, שלדעתי היא הסיבה לסילוקו מן התכנית ? כמובן, אבי ביטר. אבי ביטר אמר שגם הוא לא צריך שער ב"רייטינג" וכאשר הוא יצא מן הבית הוא יספר כל מה שקורה בבית ואז מיד המצלמה עברה למקום אחר. ייתכן מאוד שהוא המשיך לדבר על כך ונמנע מאיתנו לצפות בהמשך הדברים.
נראה לי, שזה הקש ששבר את גב ההפקה. אבי פגע בזמרים המשתתפים בתכנית והוא נקרא לסדר, אבל כאשר דיבר על ההפקה ועל מה שיספר כשיצא משם, את זה הם ממש אינם מוכנים לסבול ובעקבות זה הוא סולק , בגלל ש"הוא עבר על כללי האתיקה של התכנית".

היה עוד משהו בתחילת שידור התכנית אתמול. הראו לפני כולם את הקטע של הַפְּרִידָה מאביבה אבידן. רוחמה בכתה ונשענה על כתפו של מייקל הרפז ולפני כן אדם עודד אותה. כשבני אלבז ניגש לדבר איתה, אז אדם אמר לו משהו , כנראה על אבי ביטר : שמעתי את המילים "חבר שלך".. וכאשר אבי ביטר ראה את זה אתמול, הוא פלט משהו בכעס וניסו להשתיק אותו ואז הוא אמר שהוא יגיד מה שהוא חושב.
לאחר שרוחמה רז שרה, שמתי לב שבמשך זמן מה אח"כ היא לא ישבה בסלון עם כולם בזמן שכל אחד שר בתורו, אלא נראתה בסלון רק בסיום השירה של כולם.
אז מה קרה עם רוחמה אתמול? האם היא הייתה עצובה מהערות השופטים ולכן הלכה לחדר אחר ? אולי בכתה בגלל זה ואולי קרה שם משהו כהמשך לדברים שאבי ביטר אמר בתחילת התכנית ? לא נדע.

אז זהו, שמח בהיכל , הא ?

תגובה 1:

  1. אני חושבת שזה ראוי שסילקו את אבי ביטר, אי אפשר להתבטא ככה ועדיין לצפות להמשיך את כל העניינים כרגיל. אני חושבת שהוא יותר מדי רגיל לשחק בסרטים ישראלים בתור מלך הדרמה.

    השבמחק