יום שלישי, 12 ביולי 2011

על הגמר ועל גלגל ההצלה

ביום ראשון זכו רוחמה רז, אדם כהן ובני אלבז להיות בגמר. הם הצטרפו למייקל הרפז, שנבחר, בעצם, באמצעות הצבעת הזמרים בהיכל להיות בגמר. אמנם אח"כ נדרשה הצבעת הקהל להכריע בינו לבין אריק סיני, אך דרך הבחירה שלו לגמר לא ממש נעשתה מראש ע"י הקהל.

אז הנה - המתקשרים והקוראים בקלפים שהובאו ל"היכל התהילה" טעו. רוחמה בגמר וזה נהדר. רוב הזמן השופטים לא פרגנו לרוחמה, משום מה. כשאנחנו נהנינו משירתה, היא קיבלה כל פעם מהשופטים הערות סותרות. כשהיא שרה בסגנו שלה, אמרו לה : "תשני את הסגנון, את כל הזמן שרה בסגנון שלך". כששינתה את שירתה ושרה בסגנון אחר, אמרו לה : "הסגנון הזה לא מתאים לך, את צריכה לשיר בסגנו שלך".תחליטו ! הם לא נתנו לה סיכוי להיות בגמר. גם שאבי זרעיה עם שאלותיו המציקות : "איך זה ששרדת כמה הדחות?" הרגיז כל פעם מחדש ויצר אי- נעימות בשאלותיו אלה.

אז זה הזמן לומר לכל אלה : העם החליט - רוחמה רז עילית. שירתה של רוחמה אהובה על רבים, היא מרגשת ולא פעם מצמררת והעם אמר את דברו. אולי בעקבות כך ראוי, שהשופטים יבדקו עמוק בתוך עצמם, מה הסיבות שהם לרוב, למעט מקרים אחדים, לא פרגנו לרוחמה? רצוי שהשופטים יבדקו האם היו סיבות שהם העדיפו זמר/ת כזה או אחר/ת ושיבחו ופיארו אותו/אותה רק כי היו להם קשרי עבודה בעבר או שהם בונים על קשרי עבודה בעתיד? ועם רוחמה לא היה להם את זה?! רצוי שיבדקו עם עצמם האם הם היו אובייקטיביים בשפיטה?


ובקשר להפקה : גם היא צריכה לבדוק את עצמה - האם היא אובייקטיבית ואמינה? הרי ההפקה הודיעה לנו רק לפני שבוע שבגמר יהיו ארבעה זמרים, אז מאיפה צץ לפתע "גלגל הצלה" שבוע לפני הגמר?! ומה הסיבות האמיתיות לגלגל הצלה זה?

מאז הדחתה של אילנה אביטל, ולנוכח ההפתעה של השופטים, שבאותו יום היללו ושיבחו אותה ואמרו שהיא תנצח, הייתה לי תחושה ואף כתבתי על כך, שיעשו גלגל הצלה, כשהמטרה היא בעיקר להחזיר את אילנה אביטל.

ביום שלישי שעבר אילנה אביטל חזרה לשיר, כמו שכל זמר/ת לאחר ההדחה בא לשיר. אבל בניגוד למה שעשו עם שאר הזמרים, כאן כל שופט התבקש להתייחס לשירתה של אילנה, שכבר הייתה מחוץ לתחרות, וכמובן, הם החמיאו לה, ואלדד שרים אף אמר : "אילנה, את היית צריכה להיות בגמר". וראו הפתעה : מספר ימים לאחר מכן ההפקה החליטה לעשות "גלגל הצלה" - בניגוד למה שהכריזה שיהיו רק 4 בגמר. אז האם אין קשר בין הדברים? האם השופטים, אוהדיה של אילנה, השפיעו וגרמו לכך שיהיה גלגל הצלה, על מנת להחזיר את אילנה לתחרות? - זה יותר מסביר שכך זה היה.

האם זה פייר? כלל וכלל לא. הזמרים שהגיעו עד הגמר טרחו יום יום ועמדו בפני שופטים ועברו לחצים ומתחים, ולפתע נותנים הזדמנות לאלה שהודחו מזמן ושהו בביתם לחזור לגמר  וזה לגמרי לא צודק !
דבר נוסף : ההפקה מצטיירת כאן לא אמינה; מודיעה לקהל משהו ולאחר מספר ימים ספורים ודקה לפני הגמר - מקבלת החלטה אחרת, קרוב לוודאי בהשפעת אנשים שמראש רובם לא הגיעו כשופטים אובייקטיביים והשיפוט שלהם ניכר שהיה מוטה ומושפע מקשרים כאלה ואחרים עם הזמרים.
על מנת לנטרל שיפוט לא אובייקטיבי היה רצוי להחליף כל יום את השופטים, ולאו דווקא להביא כל יום שופטים מהתעשייה, כך גם היה מתקבל מגוון דעות בקשר לשירתם של כל זמר וזמר ללא דעה אישית מוקדמת על חלק מהם.  

אז מי יחזור היום לגלגל ההצלה? האם אילנה אביטל, כמו שהשופטים וההפקה רוצים מאוד, כפי שזה משתקף מרצף הארועים, או שמא זמר/ת אחר/ת? יש בין המודחים גם זמרים טובים אחרים שראויים לחזור , לדוגמא : אביבה אבידן, אבי טולדנו או אריק סיני - השניים האחרונים הגיעו כמעט עד הגמר, לעומת השאר שהודחו קודם ולא טרחו והתאמצו כמו אלה שהודחו סמוך לגמר.

לאוהדים של ארבעת הזמרים, שכבר הבטיחו את מקומם בגמר, יש אפשרות היום להשפיע על מי ייבחר לגמר מבין המודחים,( אם אכן התוצאות יהיו אמינות מצד ההפקה...).

אז מה אתם אומרים :

 מי לדעתכם ראוי לחזור לגמר ? 

ומי אכן יחזור ?

תגובה 1:

  1. מאד שמחתי שגב' אביטל אילנה לא חזרה לנבחרת מאחר והיא אישיות מאד לא נעימה. שמחתי שאבי קבל הזדמנות נוספת. אדם חביב ונעים הליכות.

    האכזבה שלי היתה שמר אלבז זכה מאחר ואדם שבו מכוער ולא ישר אך שמחתי מאד שלא נשארו אנשים לחגוג עימו את ניצחונו והוא חגג עם קרוביו בלבד.

    השבמחק