יום חמישי, 10 במרץ 2011

שבוע של יציבות ביחסי עמיר-סיוון

עד לפני תשעה ימים יחסי עמיר-סיוון התאפיינו ביחסי כן ולא, כשבשעה מסויימת זה כן, ושעה לאחר מכן - זה לא. לסיוון היו טענות רבות אליו, משהו בסגנון : "למה אתה לא אומר לי מילים טובות ליד כולם?" , "למה אמרת ככה ולמה לא אמרת אחרת", "למה אתה קר אלי" וכל מה שעמיר עשה לא מצא חן בעיניה וכל אי-שביעות רצון כזו לֻוותה בבכי מצידה. אחרי שעמיר וסיוון עשו את זה, סיוון רצה לספר לכל החבר'ה. ביום למחרת - עמיר התייחס לסיוון , אך היא אמרה שהיא כועסת על עצמה והאשימה אותו לאחר מכן בקרירות. מיד לאחר האירוע הזה הייתה משימת הכלא - וכשסיוון הוצאה מן הכלא והפכה להיות סוהרת, היא עשתה בעמיר ככל העולה על רוחה והתישה אותו, כתבה עליו שיר ואמרה לו מילים קשות, אבל הוא גילה סבלנות של ברזל, התאפק ולא ענה לה.

הנה השיר שכתבה סיוון והקריאה אותו לפני עמיר ואח"כ - לפני שאר הדיירים שהיו בתפקיד סוהרים:

שיר על עמיר (כתבה :סיוון אברהמי )

עמיר ביקש שאכתוב עליו כאן שיר.
יש לי צרור של קללות,
אבל את זה מחוץ לבית אשאיר.
רק ראיתי אותו אתמול וחזר לי כאב הראש,
מעדיפה להיות אסירה ולקלף בצל או אפילו שום לכתוש,
תקופה רעה עברתי פה וזה בגללו, לצערי,
כשהוא בינתיים רק אומר לי: "אולי כבר תשחררי"
אליי הוא התייחס מגעיל אף קראתי לו 'בן זונה',
רק תעיפו אותו מפה, את המצב הזה אני מיד קונה.
הוא חושב, שאם יעשה לי קצת דיגי,
אז אני מהר על הכל אסלח,
הוא ימשיך לחשוב שהוא בסדר
ויותר מזה שהוא אף תותח.
לפני כמה ימים הוא ממש פגע,
פרץ של חוסר רגישות,
ואני צריכה על הכל להתגבר ורצוי אף בנחישות.
אם הוא היה מבין מה אני עוברת בגללו,
הוא היה גורם לי לפחות כאב,
אבל אופס... שכחתי - משפט המפתח שלו...
"רק על עצמי אני כרגע חושב",
אז אני צריכה להתמודד על משהו שלא מגיע לי,
ושאצא מפה סוף סוף, אוכל יותר לא להסתכל לו בעיניים,
אני דאגתי לו הרבה פה,
והיה לי אכפת ממנו מאוד,
שהוא מצידו נתן לי לבכות פה עוד עוד עוד...
את השיר עכשיו חייב לסיים עם עצבים ולא בשיחה,
ואני תקועה איתו כאן במשמרת,
אז שיהיה לי פאקינג בהצלחה.


תוכן השיר לא היה פשוט לעמיר, והוא השתדל להבליג.
לפני תשעה ימים סיוון שמחה מאוד, שאלעד העמיד את עמיר להדחה, והביעה תקווה שהוא יודח. לאחר שסיוון קיבלה מסר מההורים שלה, ביום שלישי שעבר, ואמא שלה אמרה לה "תתרחקי ממי שגורם לך לבכות", באותו ערב שוב היא בכתה, כי היו ביניהם חילופי דברים והיא כעסה ובכתה כי הוא אמר "אני זאב בודד כאן ואת זאב בודד", באותו הלילה התקיימה שיחה ביניהם בנסט, ומאז נראה שהיחסים ביניהם יציבים יותר. סיוון אינה בוכה כמו קודם ואינה באה אליו בטענות על כל דבר, ולפני כמה דקות, בשיחה ארוכה עם ג'קי, היא אמרה שעדיין יש לה ציפיות ממישהו קרוב אליה בבית, והיא מאוכזבת מזה שהיא מצפה לחיזוקים ממישהו והיא לא מקבלת את זה, אבל חלו אצלה שינויים בהתייחסות :
"כל מה שקורה לי עכשיו אני לוקחת אותו אחרת. פעם, לפני שבועיים, כל מה שהיה קורה היה מערער אותי, האדמה הייתה זזה, כל דבר קטן היה שובר אותי, מפרק אותי נפשית, אבל עכשיו אני לא נופלת מהרגליים. אני עומדת. קורה משהו, אני מסתכלת ימינה, שמאלה, אחורה, קדימה , ואני מחליטה לעמוד על הרגליים ולא ליפול וזה הדבר הגדול שקרה לי פה בבית האח הגדול".
נראה שהשיחות שנערכות להם בבית האח הגדול סייעו לסיוון מאוד להתחזק רגשית. 
בשבוע האחרון יש יותר נינוחות ביחסים ביניהם והם מבלים יחד, ועמיר גם יותר רגוע ומתגלים בו צדדים אחרים. נראה ששינוי ההתייחסות של סיוון לאירועים וההתחזקות שלה מבחינה רגשית הם אשר גרמו ליותר יציבות ביחסים ביניהם, וזה תורם לשינוי התדמית של שניהם בעיני עצמם, בעיני שאר הדיירים וגם בעיני הצופים. לפני זמן קצר עמיר אף פנה אל המצלמה, כשסיוון לידו בכרכרה ואמר : "כל מי שמכיר אותי, כל מי שרוצה בטובתי, תצביעו 6 ל - 2020 (המספר של סיוון). זה בסדר, סלחתי לה על הכל. אם אני סלחתי, גם אתם יכולים לסלוח... יאללה - כל ה- 30 איש ממטולה"...  
אז מה אתם אומרים  -  האם אוהדי עמיר יצביעו לסיוון השבוע?
והאם סיוון תשרוד את ההדחה במוצאי-שבת בזכות השינויים האלה שחלו בה או לא ?

3 תגובות:

  1. אני לא חושבת שאוהדי עמיר יצביעו לסיוון, כי היא פשוט עייפה אותם וגם אותנו, ואין לה מה להציע, היא לא מעניינית, חסרת בטחון, חוץ מלהסכים עם כולם ולהגיד נכון, נכון אין בה כלום. היה לה מזל שהדיירים לא העמידו אותה להדחה עד עכשיו, לכן היא שרדה לפי דעתי בשבוע הבא היא תודח.

    השבמחק
  2. אוי, יפעת, עייפתי, עייפתי ממנה,
    כמה שאני מנסה להבין את עמיר, לא מצליחה להבין מאיפה כל הסבלנות שלו אליה? כאילו מה? מה מיוחד בה, מה מאפיין אותה, מה האג'נדה שלה? כולה שיעמום נוראי, התנהגותה מביכה,
    היא אינה נקיה, אינה מסודרת, מוזנחת באופן מביך ביחס למראיה, מוזרה למדי...
    מה הוא מוצא בההה? אולי השיעמום?
    מה את אומרת?
    ד"ש
    נעה

    השבמחק
  3. לנועה,
    אינני יודעת מה עמיר מוצא בה אחרי כל מה שעשתה לו, כנראה משיכה פיזית. היא קצת מנסה להשתנות בהתייחסות שלה אליו ולהיות פחות בכיינית ולכן יש רגיעה ביניהם. אם סיוון הייתה מועמדת להדחה לפני שבועיים, נראה לי שהייתה יוצאת מן הבית. היום - לאור העובדה שהיא פחות מציקה לו, ייתכן שחלק מן הקהל שכח לה את כל החודשיים הראשונים ואולי היא תשרוד את ההדחה הזו. נחכה ונראה.
    ד"ש,
    יפעת

    השבמחק