יום שישי, 18 במרץ 2011

זה לא פשוט להיות פשוט

ג'קי, באחד הימים צפינו בך אומר בחדר האח הגדול משפט חכם ומרגש : "זה לא פשוט להיות פשוט".  ג'קי, רציתי לומר לך שאתה כלל וכלל לא פשוט במובן הרגיל של המילה. מה שאפשר לומר עליך זה, שאתה פשוט מיוחד במובן החיובי ביותר.
אתה פשוט מיוחד במסירות האין-קץ שלך למי שאתה אוהב, עד כדי הקרבה עצמית, ובכלל בחור רגיש לכל מי שחי בסביבתך.

בין כל הדיירים שאתה גר איתם מזה שלושה חודשים, אתה הכי לא פשוט. לא גדלת עם כפית של כסף בפה. נאלצת לצאת לעבוד מגיל 16 על מנת לפרנס את המשפחה, ועד כניסתך לבית האח הגדול נתת חצי ממשכורתך למשפחה. שמעתי אותך מספר, איך אתה נותן לאחיך ואחותך כסף, שיצאו ויבלו, שיקנו לעצמם בגדים ויתפנקו, והתרגשתי מזה מאוד וכמוני עוד רבים. נסיבות החיים לא אפשרו לך לסיים 12 שנות לימודים, חוסר השקט, שנבע מכל המצב בבית, לא אפשר לך לדאוג לעצמך ולהתרכז בלימודיך. אומנם חסר לך ידע ויש לך קשיים מסויימים, אך זה אינו הופך אותך לאדם פשוט. אתה, ג'קי, בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה הרבה יותר מכמה אנשים שם, הרבה יותר מאלה שלמדו או לומדים באוניברסיטה. לא פעם בשיחות עידוד שקיימת עם כמה אנשים שם התגלה כמה אתה רגיש, כמה חוכמת חיים יש לך, איך אתה יודע לגעת בלב.

יש כאלה שם בבית האח הגדול שמתייחסים אליך כפשוט, כי ככה נוח להם. כי ברגע שהם מנמיכים אותך, הם מאדירים את עצמם. פתאום הם שבעצמם "פשוטים", הכי פשוטים שיש, הופכים להיות בעיני עצמם מוצלחים, "חדים" ( ומכריזים על עצמם - "אני חדה ושנונה"). אתה עולה בכל בעשרת מונים  על זאת אשר לה הקרבת את כל כולך וזכית ממנה לכפיות טובה וסטירה מצלצלת תרתי משמע, ותמיד הגבת למה שחטפת ממנה באצילות ולא כי לא יכולת להגיב, אלא כי אתה כזה  -איש של שלום, לא אוהב לפגוע. שמעת ממנה כינויים ואמירות משפילות ולא החזרת לה באותה מטבע. 

כן, ג'קי,
 לפעמים החברה מפרשת צניעות, חוסר התלהמות, הקרבה עד אין קץ, תום, שקט פנימי וחוסר התחכמות, במובן הרע של המילה, כפשטות, כחולשה, ומנצלת את זה.
יש אנשים כאלה, אגואיסטים ונרקסיסטים, שנוח להם לרדות באנשים כאלה, לנצל אותם ולרדת לחייהם, וזה מה שהפך את השהות שלך שם ללא פשוט, מאוד לא פשוט.

במידה מסויימת, אנשים אלה נטלו ממך את שמחת החיים, דיכאו אותך והפכו אותך מאדם שמח לאדם קצת עצוב, אבל, ג'קי, אנחנו סומכים עליך, שתתגבר ותנצח את כל הרוע מסביבך, ותלמד גם לזהות כפויי טובה כבר מההתחלה, תלמד לדעת שלא כולם טובים כמוך, לא כולם נאמנים כמוך. אתה ניחמת ועודדת אנשים, יצאת מעורך על מנת להקל עליהם רגעי מצוקה, היית הראשון שהיית רגיש לאנשים עצובים סביבך, אבל הם בגדו בך, ולא מדובר באדם אחד, שעשה לך את זה.

היו כאלה שנוח היה להם להפיל דווקא עליך את כל הכעסים, שהצטברו אצלם בעצם על אדם אחר שהיה בקרבתך, אבל לא היה להם האומץ לריב עם האדם הזה, והם הפילו הכל עליך. היו כאלה שזה הפריע להם מאוד, שאתה מסתדר עם כולם ובאו אליך בטענות למה אתה לא מתערב. הם רצו להמשיך להיות מה שהם, אבל אותך רצו לשנות.
אז זה באמת לא פשוט להיות במצב שלך. לגמרי לא פשוט. 

אז תדע לך, ג'קי, שאתה פשוט טוב ומיוחד במובן החיובי של המילה, הכי חיובי. אתה פשוט מיוחד באופטימיות שלך,  בטוב הלב שלך, ביכולת שלך לשמח, במסירות שלך לזולת, ברגישות שלך, בחריצות שלך, ביכולת האהבה, שאתה יכול להעניק ללא קבלת תמורה, ובאינטלגנציה הרגשית הגבוהה שלך. חוכמת החיים שיש לך וכישורי החיים שבהם אתה ניחן הופכים אותך לאדם הכי לא פשוט, והרבה אנשים שהיו בבית האח הגדול וגם אלה שעדיין ישנם שם, יכולים ללמוד ממך הרבה. 

אם מישהו ראוי להיות בגמר ולנצח זה אתה , ג'קי.

ג'קי -  כי רק הטוב צריך לנצח !

18 תגובות:

  1. שמתם לב שגם ג'קי וגם עמיר תמיד ראו את היפה באחר.אף פעם לא זילזלו באחרים.תמיד עזרו ותמכו.לפי הבנים שהגיעו לגמר יש תקווה שעדיין אנחנו אוהבים את ארץ ישראל היפה.

    השבמחק
  2. אין מה להוסיף הכל נאמר בכל כך הרבה חן! כל מילה נכונה ואין ספק שג'קי הראוי ביותר וגם מגיע לו את המיליון מכל הסיבות הכי טובות!
    כל הכבוד למי שרשם!
    תודה

    השבמחק
  3. לאנונימי/ת,
    תודה על דבריך.
    יפעת

    השבמחק
  4. יפעת היקרה,

    הנני אם לשלושה ילדים, ואני לא מפסיקה לבכות מהדברים הנכונים והאמיתיים שכתבת על גקי. תודה מקרב לב.

    השבמחק
  5. לאנונימית היקרה,
    ריגשת אותי מאוד בתגובה שלך.
    תודה !
    יפעת

    השבמחק
  6. יפעת היקרה,
    כל שנאמר אמת לאמיתה,
    מרגש מאד, יישר כח.

    השבמחק
  7. לאנונימי/ת היקרה,
    תודה על דברייך.
    יפעת

    השבמחק
  8. ריגשת אותי העם אוהב את גקי, את טוב ליבו ואת הנאמנות שלו, שאר הדירים החליטו לעשות עליו לינץ וזה קשה, קשה, אנשים מצפים ממנו להיות ״בעל עמוד שידרה״ אני רוצה לראות אותם מתמודדים עם לינץ שכזה

    השבמחק
  9. לאנונימי/ת היקר/ה,
    תודה על דבריך.
    יפעת

    השבמחק
  10. תענוג לקרוא אותך תמיד
    כל מילה פנינה!
    ש א פ ו

    השבמחק
  11. אוהבת את כל הפוסטים שלך, כמעט יחידה שמטיבה
    לראות את הדברים כפי שהם ולא בודה פרשנות שהצופים בערוץ 20 מתקוממים על שמסמאים את עינהם.
    תבורכי, את מרגשת מאוד!

    השבמחק
  12. לאנונימיות היקרות,
    מרגש אותי לקרוא את תגובותיכן.
    תודה רבה !
    יפעת

    השבמחק
  13. יפעת היקרה,
    אין לי מה להוסיף, כל הכבוד לך.
    כל מילה נכונה מאוד.
    אני מקווה מאוד בכל ליבי שג'קי יזכה, כי מגיע לו.

    השבמחק
  14. רק חבל שהוא לא עשה צבא...

    השבמחק
  15. ריגשת אותי וכל מילה שלך פנינה הייתי אומרת את אותו הדבר אבל זה נאמר מצדך כל הכבוד על החינניות ונצביע לביוקר כי מחר התחת שלו לא יהי במים אלא מעל למים.וכל מה שמעבר.למדענות והגאונות.חבל על הזמן.

    השבמחק
  16. אלה דברים של הביוקר ....כל מילה בסלע...ובמיוחד לא לשכוח לסמס 1

    השבמחק
  17. תודה על תגובותיכם/ן.

    אכן, חשוב לסמס ולא להיות אדישים.
    ג'קי - כי רק הטוב צריך לנצח !
    יפעת

    השבמחק
  18. כל הכבוד יפעת! כל מילה בסלע. אכן, רק הטוב צריך לנצח. ג'קי למליון. חשוב לסמס 1. לא להיות שאננים.

    השבמחק