יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

השפעת ההעמדה להדחה על קרן-אתי-ליהי.

בשבוע שעבר נפלו פניהן של שלישית הבנות קרן-אתי-ליהי. הן הועמדו להדחה ולא הבינו מאיפה זה בא להן. לאחר סיום התכנית, הן ישבו מבויישות וחפויות ראש בחצר והעלו השערות למה הועמדו להדחה. דבר ראשון הן האשימו את ליז. כרגיל, הן אינן רואות במה הן לא בסדר ושוב בוחרות ב"שעיר לעזאזל" ומאשימות אותה. אתי אמרה " מעניין מה הם מראים" והיא רצתה לפנות להפקה, כדי לברר איתם מה הם מראים. היא לא העלתה על דעתה שההתנהגות שלה לא בסדר, אלא ההפקה לא בסדר במה שהיא מראה...

קרן, אתי וליהי שחושבות, כנראה, שהן הכי מקובלות, הכי טובות - קיבלו בום בפרצוף, כשהבינו שהקהל לא ממש מחבב אותן
ואז -הן החליטו לשנות קצת את עורן. להיות נחמדות יותר לליז, לנסות להתחבר גם עם אחרות. קרן גם קיבלה בזמן הדייט עם איתן ( הדייט הכפוי...) מין סדרת חינוך באשר לקשריה עם אתי, והוא ניסה לפקוח את עיניה באשר לקשרים אלה.

באותו יום שֶקרן נכנסה לדייט עם איתן, זמן מה לפני כן - אתי התעלפה. צברה עומס של לחצים, היה לה קשה מדי - גם הועמדה להדחה, גם הייתה לה שיחה שבה איתן העמיד אותה בצורה עדינה במקום הראוי לה, לאחר שהחליטה להתערב ולנסות להשפיע עליו בקשר לקרן. אתי התעלפה. האם קינאה בליהי, שעשתה את זה ערב לפני כן?! האם חיפשה תשומת לב?

אתי הובהלה לבית-חולים ושם אמרו לה, שהיא "עושה עליהום על ליז" ומישהי יעצה לה כמה עצות. והיא חזרה עם כמה תובנות, שבעצמה לא יכלה להגיע אליהן. ומאז אנחנו רואים שגם ליז היא "חיימי" ו"כפרה" ו"בואי שבי איתנו" ולפתע היא מקדישה תשומת לב לדניאל ויושבת איתה ומגלה אליה חיבה ואף אומרת לה, שהיא התרחקה מקרן : "שַמת לב שמאז שקרן יצאה מהדייט, לא הלכתי לדבר איתה ?"

וקרן - פתאום רואים אותה מנשקת את ליז.... ליז שאותה חיקו היא וליהי וקראו לה "חיידק" - פתאום ליז "אהובה" על קרן וזוכה ממנה לנשיקה והתייחסות פחות מזלזלת. וואו, מה שהמועמדות להדחה עשתה להן...
מאז קרן גם מנסה להתחבר עם בנות אחרות ; איילת, ענבר, ענת - להתחבר לאלה שלא הועמדו להדחה ולא היו חברות קרובות שלהן בתחילה.

אז מה - היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?

ממש לא ! הכל אסטרטגיה ואת כל זה ניתן להבין מהשיחה שהתקיימה אתמול בין קרן לאתי, שישבו ללבן את ההתרחקות ביניהן. קרן הייתה פגועה מאתי ויזמה את השיחה איתה.
אתי : את מי שאני הכי אוהבת... בחוץ נתנו לי טיפ ; להיות עם כולם. בקשר לליז - עד שהיא תודח נהיה איתה בסדר. קרן, אני באמת אוהבת אותך...".
קרן : "זה גם בשבילך".
אתי : "זה נטו בשבילנו - עד שנראה מה הולך בראשון ושלישי, אנחנו חייבים להיות בסדר איתם"
קרן הסכימה איתה וחיזקה את דבריה ואתי המשיכה בלחשושים : "אנחנו צריכים... והמבין יבין".
קרן התלוננה לפני אתי שכשהיא באה בבוקר לראות מה שלומה של דניאל, ששברה את האצבע, אז אתי אמרה לה : "זוזי, זוזי..." וגירשה אותה משם. ( לפתע - שתיהן רבות על הקרבה לדניאל.......... קרן מתעניינת בדניאל.....חחחח).
אתי : "עם דניאל אני חייבת...הוא יכול להדיח אותי...אני חייבת..." "את בחיים לא יהיה לך תחליף. כמה התגעגעתי אלייך כשהיית בדייט וכל הזמן שאלתי ; כמה זמן זה 24 שעות...מתי היא תצא ?..."
קרן : "גם אני אוהבת אותך. אם אני כועסת, האהבה שלי אלייך לא תשתנה".
אתי : "לעולם אני לא רוצה שתתרחקי ממני. בחוץ נהיה חברות קרובות. את צריכה אחת כמוני. נלך לבית קפה, תכירי את המשפחה שלי....בחוץ את תראי את הנתינה שלי, את הלארג'יות שלי. חברות שלי אומרות : 'אין. אתי את משהו מיוחד'. בחוץ - אנחנו עוברות לגור ביחד. פה אין לנו את זה. הם פתחו עלינו עין. האהבה שלנו הסתבכה..."
אתי : "זה משחק. חייבים לשחק אותה. הסתכסכתי אתו, עם דניאל, עם ליז. אני חייבת לפחות שהוא לא ידיח אותי. שם אמרו לי דברים. אנחנו צריכות לעזור להם ולא להתפרק. התעסקנו רק בעצמנו וזה עשה לנו לא טוב בחוץ. כל הבית יודע ואומר לי : את חולה על קרן".
קרן : "יש פה בנות שרק מחכות שנסתכסך".
קרן : "אני הגעתי לקטע שאני רוצה אותו ואני חייבת לחשוב מה אני עושה".
אתי : "איך היה בדייט?"
קרן : היה לי טוב וכיף ביחד. הרגשתי כמו עם חבר. הייתה תחושה זוגית. הייתי צריכה את הדייט הזה, כדי להבין אם אני רוצה, ואני רוצה ! ועכשיו - קשה לי ליזום, אבל אני חייבת".
אתי : "את צריכה ואנחנו פה לעזור לך. את צריכה להתחרות כמו בתחרות יופי, אבל את תנצחי. יש בך הכל. יש בך יופי, יש בך אופי וכל מה שגבר חולם באשה יש בך. תלכי עד הסוף, תזרמי..."
ואז קרן ראתה את ליז מרחוק ואמרה לה : "ליז, נשמה, (פתאום ליז "נשמה"?) יש מצב שאת מביאה לי סיגריה?"
וליז הביאה לקרן סיגריה ואתי אמרה לה : "שבי איתנו". ליז אמרה :"אבל אתן בשיחה" ואתי ענתה : "זה בסדר, שבי איתנו. נמשיך בשיחה אח"כ". וליז ישבה איתן וגם ליהי הצטרפה.

האם הבנות הפכו באמת להיות בני אדם טובים יותר? השיחה הזו מראה מה המניעים האמיתיים ל"שינוי" בהתנהגותן.

אם אדם טוב לזולת, הוא טוב מלכתחילה וזה לא מה שהתגלה אצל שלוש בנות אלה. בנות שהתנהגו בצורה לא חברית אל ליז, חיקו אותה, כינו אותה בכינוי "חיידק", לעגו לה וזלזלו בה בצורה שאינה מתאימה לגילן, פתאום נחמדות אליה ואל דניאל ומנסות להתחבר אל בנות אחרות על מנת להציל את עורן.
כבוד לזולת, התחשבות בזולת ומתן יחס ראוי צריכים להיות טבועים באדם ולא מתוך אינטרסים אישיים בלבד.

האם הקהל יקנה את ההצגה הזו ? אני חושבת שלא. הקהל, שצופה בתכנית מעבר לצפייה בתכנית המרכזית בערוץ 10 , רואה ושומע דברים אלה ומבין שהכל הצגה וכנראה - יסמס בהתאם.

בימים אלה שבהם "העם דורש צדק חברתי", בקשר למה שמתרחש בוילה "העם דורש הגינות חברתית" - העם אינו אוהב רוע לב, צביעות, לקקנות ונחמדות למראית עין על מנת להציל את עורן.

יהיה ראוי לראות אותן שוב מועמדות להדחה ושאחת מהן אף תודח. 

ההעמדה להדחה של שלוש בנות אלה בשבוע שעבר "חינכה" אותן מעט, אבל הן זקוקות ל"חינוך" נוסף ולהסקת מסקנות יותר עמוקות.

לא ככה ?






3 תגובות:

  1. שלוש הבנות האלה מתנהגות מתחת לכל ביקורת. הן מתנהגות בצביעות ומתחנפות עכשיו לליז ודניאל. חייבים להעמיד אותן שוב להדחה ושמישהי מהן תעוף.

    השבמחק
  2. אורטל צריכה לזכות במיליון.

    השבמחק
  3. איך זה שקרן ואתי לא הועמדו אתמול להדחה? הן שתי בחורות בלתי נסבלות.
    נראה שההפקה שומרת עליהן. הכל מכור.

    השבמחק