יום שבת, 8 בינואר 2011

פרידה מנצלת את חולשתה של סיוון ומרעילה אותה נגד חברותיה דנה וליאם.

אמש, בשעת לילה מאוחרת, המצלמה עברה לפתע אל סיוון אברהמי ופרידה שישבו על הכרכרה. סיוון באותו רגע הזילה דמעות ופרידה חיבקה את כתפיה. חיבוק שברגע הראשון נראה כחיבוק של תמיכה ועידוד, אך לאור כל השיחה שהייתה אח"כ ומה שהיה בהמשך, אין לי אלא להגיע למסקנה, שהחיבוק הזה היה בו אולי קצת למען מתן חיבוק, אבל יותר, הרבה יותר, חיבוק של "זהו, הכנעתי אותך". למי שלא צפה אתאר כאן את רוב השיחה כמעט מילה במילה.



 מאז תגובתה של סיוון לפרידה בעקבות דבריו הלא ראויים של עמיר ליגאל מה לעשות ללידיה, ואיך החבר שלו מתנהג עם בחורות שיכורות במועדון, היא נראתה בימים האלה מתייסרת. נראה היה שהבינה, או אולי עזרו לה להבין בשיחות עם האח הגדול, שתגובתה "זה היה מצחיק" , "הבנות רוצות את זה" - הייתה תגובה לא ראויה, וכאן בשיחה אמש סיוון נשמעה אומרת לפרידה :"את צודקת במה שאמרת. באותו רגע מה שרציתי הוא להגן על עמיר ולכן הגבתי כך" והמשיכה להזיל דמעות. ואז פרידה , בחיוך רחב : " את בחורה טובה, אבל את כמו אוליב, שפופאי משך אותה לפה וההוא משך אותה לשם,  את כמוה, את הולכת אחרי מי שמושך אותך" (להזכירכם, פרידה כבר כינתה לא פעם את סיוון "עלה נידף").



ופרידה המשיכה: " את בוחרת בחירות לא נכונות. החברות שלך זה קן צרעות. גם הבחירה בחבר שלך וגם בחברות שלך היא לא נכונה..... יש לי אינטואיציות חזקות. אני מהיום הראשון אהבתי אותך וחבל לי שדווקא אותך מושכים לכיוון הלא נכון. שמרי על עצמך , מאמי, גם אם אני אלך ולא אהיה פה, יש לי הרבה אנשים בחוץ שאוהבים אותי. את עוד תרגישי את זה שיתקעו לך סכין בגב".

(באותו רגע עמיר הגיע לכרכרה וסיוון אומרת לו : "אפשר להשאיר אותנו כאן עוד שתי דקות לבד?" ועמיר עוזב את המקום).

ופרידה ממשיכה : "הצביעות כאן צפה. מדהים אותי לראות איך אנשים מתנהגים כך וחושבים כך. אמרתי לאח, שהאנשים האלה יש להם חברים כמוהם. החברות שלי ערכיות כמוני, מוסריות כמוני... פיטרתי עובדות שלי כאן ועכשיו, צעקתי (ופרידה מדגימה) : 'את לא יכולה לעבוד אתי, את מפוטרת עכשיו' ולמחרת התקשרתי אליה והמשכנו להיות חברות" ופרידה ממשיכה ומספרת בחיוך רחב: "ווי, כמה עובדים פיטרתי כאן ועכשיו"

(ואני שואלת: פרידה, מה עם זכויות עובדים? מה עם פיטורים בשלבים? מה עם עזרה לחלש, שאת מתהדרת בה כל הזמן?) .



ופרידה ממשיכה בנאום לסיוון, שיושבת בדממה ומקשיבה : "עתי חבר שלי, ליעוז חבר שלי, ג'קי חבר שלי, נופר חברה שלי, כי היא אמיתית. אלעד גם חבר. גם יואב , אבל אני לא כל כך מתקרבת אליו, כי הוא קרוב לתאומות ואני לא סובלת אותן. אין להן טיפת התחשבות באף אחד" - כאן תיארה בסלידה משהו כמו אי -הקפדה של התאומות על ניקיון  במקומות שונים בבית.

(ואני שואלת את פרידה המטיפה להתנהגות חברית: "האם שמעת על הפסוק "לא תלך רכיל בעמך?")



והנאום המגלומני ממשיך: " שתדעי לך, סיוון, אני רואה הכל. הכל אני יודעת.... חיבקתי את ג'קי והוא אמר לי: 'איך את מחבקת בחום כמו אמא'. סיוון, אצלי זה אמיתי. אבל החברות שלך כשהן מחבקות אותך. לא יעזור. זה לא אמיתי. אני לא יכולה לשקר. אין לי את זה".



לאחר נאום ארוך ובהן חזרה על המילים "הן צבועות" על דנה וליאם ו"תקשיבי לפרידה"...סיוון העדינה והשברירית, שפרידה הפעילה עליה מכבש ועשתה לה שטיפת מוח לעזוב את חברותיה דנה וליאם, ובין השיטין גם את עמיר , תוך פיזור מחמאות "את טובה", "אהבתי אותך מההתחלה", סיוון קמה ונכנסה הבייתה, מספר דקות לאחר שליהיא הגיעה לשבת לידן בכרכרה.



ואז - פרידה סיפרה לליהיא על השיחה שלה עם סיוון: "כמה רעות וקנאיות יש פה. אמרתי לסיוון שהיא כמו "אוליב" שפופאי מושך אותה לצד שלו והשני מושך לכיוון שלוו היא הולכת לאן שמושכים אותה. אמרתי לה - תמיד הרע משתלט על הטוב". 

(ואני שואלת : פרידה , זה לא מה שאת עשית בדיוק ברגע זה לסיוון?)

 והמשיכה: "אמרתי לסיוון - את נפלת על החבורה הלא טובה. ליהיא, תקשיבי, סיוון בן אדם מדהים, אבל היא הושפעה, והיום היא הודתה בפניי ואמרה שאני צודקת".



השיחה בין פרידה וליהיא על סיוון וחברותיה "הצבועות" נמשכה.

פרידה : "את לא מבינה. הם לא אוהבות אנשים אמיתיים. אנחנו דומיננטיות וגם אמיתיות. הם מעדיפות שכולם יהיו צבועות כמוהן. החרה צף למעלה. צריך לדעת להתמודד עם האנשים האלה".

 ליהיא אמרה שגם סיוון העמידה אותה להדחה ואמרה עוד :"אני אמות אם אני אצא מפה מחר ואראה אותה מבחוץ עם עתי"....



ולמה תיארתי כאן את השיחה כמעט בפרוטרוט? כי דרך שיחה זו אפשר ללמוד עד כמה פרידה לא עקבית. יוצאת נגד "ניצול חלשים" ומשבחת את עצמה כמה היא עוזרת לחלשים, וכאן בשיחה הזו היא בפירוש ניצלה את חולשתה הנפשית של סיוון באותם רגעים ושטפה את מוחה, ריכלה ו"לכלכה" על חברותיה של סיוון רק כדי לדאוג לה עצמה, להעביר את סיוון ל"מחנה" שלה. פרידה תיארה לסיוון את נקודות החולשה שלה ואיך אחרים מנצלים זאת, ובדיוק ניצלה נקודות חולשה אלה לטובתה האישית.



פרידה ש"דואגת לחלשים ולרעבים" תיארה איך היא מפטרת "כאן ועכשיו", כהגדרתה, עובדים שלה תוך שימוש בצעקות. זכותה של פרידה כבעלת עסק לפטר עובדים, אבל "כאן ועכשיו"?! היכן פרידה "לוחמת הצדק", ו"עוזרת לנזקקים"?! האם היא לא שמעה על זכויות עובדים, שיש להודיע להם תקופה מראש על פיטורים? האם היא לא חושבת על כך, שאולי לא יהיה להם מה לאכול עקב הפיטורים המיידיים ללא הכנה מוקדמת?



אני חייבת לציין, שבתחילת תכנית "האח הגדול" כששמעתי את שיחות העידוד של פרידה עם יואב ואחרים, התפעלתי ממנה ומאופן השיחה שלה, התפעלתי גם מסיפוריה על דאגתה לחלשים והרצון שלה לצדק, ומהטפותיה לאחרים על חשיבות ההתנהגות הטובה כלפי האחר, ואני חושבת שהיא צדקה בדבריה כלפי עמיר על דבריו הלא ראויים,  אך עם הזמן, כשגילתה חוסר התחשבות ברגשות כמה מדיירי הבית ורגשות הרבה מן העם והכניסה את התנ"ך לשירותים, כשגילתה מגלומניה, כוחניות, גסות רוח (כגון: מקרה שירן והתספורת ועוד),כשניצלה את אוֹפְיָה השברירי והמתלבט של סיוון העדינה בשיחה הנ"ל, כדי להרחיק אותה מחברותיה דנה וליאם, והרכילות מאחורי הגב על כמה מדיירי הבית  - התמיכה שלי בה ירדה.

כי מי ש"נאה דורש", צריך להיות גם "נאה מקיים".

5 תגובות:

  1. קודם כל יש תקלה - באקספלורר בלתי אפשרי להוסיף תגובה.

    ולנושאנו - "התמיכה ירדה" היא ביטוי עדין למה שאני מרגיש בקשר לפרידה, כל הכבוד שהעלת את התיעוד הזה והדגש על שיטות הפעולה המניפולטיביות.

    השבמחק
  2. לא יודע. לי התגובה עובדת יופי.
    מתי תהיה פרידה מפרידה? לא ידוע?
    אהבתי מה שכתבת יפעת ובמיוחד את
    השיר על פרידה מהאח הגדול 3

    השבמחק
  3. פרידה סובלת מפיצול אישיות מצד אחד דימוי עצמי נמוך וצד שני נרקסיסם! זה ברור.
    שימו לב שכשדנה פתחה עליה את הפה היא התקפלה.
    כאן נאמר: הקם להורגך השכם להורגו...

    השבמחק
  4. פרידה לא התקפלה מדבריה של דנה , פרידה לא רואה את דנה הבהמה ממטר, פרידה אמיתית, אסרטיבית , אדם חכם
    מבינה את החיים ושימותו הקנאים כולל דנה

    השבמחק