יום שלישי, 18 בינואר 2011

קרב ראש בראש - פרידה ודנה ומה שביניהן

זה זמן מה שבבית האח הגדול ישנן שני מחנות. בראש מחנה אחד עומדת פרידה, ובראש המחנה השני - דנה. מדברים בבית על "חיילים" ומתרחשים תרגילים של כיבוש עמדות , כגון : כיבוש המקלחת בשעות הבוקר. פרידה אוספת את חייליה בכרכרה בחוץ ופורשת את כתפיה (הכבדות  - יש לומר) עליהם ולא מפסיקה לשלוח חיצים על דנה ולעבר דנה. מרכלת ושולחת ארס. פרידה, כמו החמס, מטפטפת טיל פה וטיל שם, יורה פצמ"ר ולא נרגעת. חלק מן החיילים של פרידה כל כך רוצים, שהמפקדת תהיה מרוצה והמחנה שלהם ינצח, עד כי הם כמעט מתחרים ביניהם, מי יספק למפקדת חומרים טובים יותר על דנה ועל קבוצתה.
ליעוז, למשל, פתאום מגיע ל"תובנות" ומושך בבהילות את אלעד וג'קי למקלחת ולוחש להם:"אני לא רגוע עם עמיר, הוא פה ושם, שיחליט, אני נותן לו שבוע להחליט"... ופעם אחרת : "אני אומר לכם, יואב "חייל", הוא יושב איתנו ויושב איתם ומעביר להם דברים, אני אומר לכם..."  ו"חיילת" אחרת היא נופר, הסגנית של פרידה, שלא מפסיקה לרכל איתה על דנה ועל ליאם. עוד חיילת היא ליהיא, שמסננת רעל כלפיהם ושהיה לה דחוף לרוץ עם גבס ולספר לבוסית, שדנה לא רצתה לעזור לה בניקוי הכנפיים במטבח, וכמה אושר היה על פניה, כשפרידה התחילה לצרוח ולהשמיץ את דנה. "את מגעילה", "יש לך אופי מגעיל", "את מזוייפת" . דנה התחילה להסביר לה מה בדיוק קרה, אבל אמירותיה של פרידה לא הותירו ברירה, והיא הרימה עליה קול ואמרה לה מילים כדורבנות. סוף סוף למישהי היה האומץ לומר לה :"אל תצעקי עלי".

יש כאלה שאומרים: אבל דנה היא כזאת וכזאת. נכון , דנה היא לא טלית שכולה תכלת, והיא הכעיסה אותי מאוד, כשאמרה "ג'יפה" על לידיה, ואף כתבתי על כך, אבל אצל פרידה, לעומת דנה, יש סממנים רבים של רוע, רוע של הביוקר. (למדתי משהו מג'קי...).

במה כל כך דנה מפריעה לפרידה, שהיא כל הזמן מרכלת עליה מאחורי הגב? מה היא עשתה לה?

כבר בשבועות הראשונים שמעתי את פרידה אומרת :"בא לי להתפוצץ עליה." , "ראית, ראית איך היא הולכת?" , "ראית איך היא מתלבשת?", "ראית איך היא יוצאת מההאט טאב וליאם אחריה", וכל פעם פרידה מסננת: "בא לי לעשות לה כך וכך", "איך אני שונאת אותה. בא לי לחנוק אותה. יש לה קול של מורה רעה" (מעניין אילו זיכרונות יש למורות של פרידה ממנה...).

אחרי שארז טל שאל את דנה , מי , לדעתך, יזכה בשיר האירוויזיון, והיא הייתה אובייקטיבית ואמרה מה שהרגישה : "ספרד". לאחר מכן, פרידה בכרכרה לליהיא: "ראית את המטומטמת שיש לה ילד בן 21 ש.... שבא לי לתת לה סטירה. אשה בת ארבעים, חולירע, שלא יודעת לפרגן עם העיניים הקנאיות. ביצ'ית. אני מתה לצאת עליה".
ובפעם אחרת: "אני רוצה שהאנשים יראו את כל הזיוף. הולכת כמו טווס ללא נוצות".
והייתה גם שיחה, שבה פרידה מרעילה את סיוון נגד דנה וליאם: "את בוחרת בחירות לא נכונות. החברות שלך זה קן צרעות", "את עוד תרגישי את זה שיתקעו לך סכין בגב". וישנן עוד כהנה וכהנה דוגמאות.

יהיו ביניכם שיגידו: גם דנה מדברת עם חברותיה על פרידה. תסכימו אתי, שדנה לא מגיעה לרמות כאלה. דנה לא יכולה לספוג כל כך הרבה רעל ולא לדבר על פרידה. הדיבור שלה על פרידה לא מגיע לרמה כזו של שנאה ורוע, והיא לא לוקחת את חברותיה של פרידה ומכניסה בהם שנאה כלפיה.

נראה שיש כאן מאבק של שליטה, ובעצם מי שנגועה מבין שתיהן במגלומניה, היא, לדעתי, פרידה. כל האמירות שלה "אני ואני..." "תקשיבי לפרידה...", "אני אומרת לך, אני יודעת..."

ראינו את איומיה של פרידה גם כלפי אחרים (כלפי שירן, כלפי יורם). פרידה היא אדם של "אני אעשה ואקבל כל מה שאני רוצה כאן ועכשיו". "אני כאן הקובעת". בקיצור  - אני הבוס. היא הביאה את ליהיא וג'קי לומר : "לפרידה מותר הכל". החיילים ממושמעים. ופרידה רוצה שכו-ל-ם יהיו ממושמעים לה כולל דנה. דרישה מוגזמת, לא?

דנה שונה ממנה. מתחשבת יותר. לא כוחנית, לא גסת רוח ולא אלימה.

כמובן, גם לפרידה יש תכונות טובות, היא מעודדת ומחמיאה ליואב וג'קי ויש לה אמירות חכמות, לעתים, ובהתחלה היא "קנתה" רבים מאיתנו בדברים אלה, אבל עם הזמן, כשתכונותיה הכוחניות והלא נעימות התגלו, קשה לזכור את תכונותיה הטובות.

לומר את האמת, לא נוח לי לראות את פרידה על המסך. היא מעוררת בי תחושות לא נעימות.

ומה אתכם? מה אתם מרגישים?

מה אתם הייתם עושים לו חייתם במחיצתה של פרידה?... (אמאל'ה...)




3 תגובות:

  1. הבעיה היא שלא כולם רואים שפרידה מתנהגת בצורה מגעילה וקוראים לזה שהיא אמיתית ואומרת מה שהיא חושבת. נראה אתכם יושבים דקה ליד פרידה הזאת.
    אני אומר ני שלא נותן כבוד שלא יצפה לכבוד!

    השבמחק
  2. לא ברור לי מה הסיפור של הפקת האח הגדול עם הבהמה המפלצתית הזו פרידה.
    כל מה שהיא רוצה ודורשת גם באלימות היא מקבלת.
    היא מנבלת את הפה כל דקה, היא רודה ומשתלטת בקטנים ממנה שסרים לפקודתה רק מתוך פחד.
    איך יתכן שההפקה מרשה ונותנת ידה לאלימות המילולית והוולגריות הבהמית הזו להמשיך?
    אומנם זה מביא להם רייטינג אבל כבר אין חוקים וגבולות יותר?
    בושה וחרפה !

    השבמחק
  3. יפעת החברה של דנה19 בינואר 2011 בשעה 9:45

    יפעת שלום, שמחתי לקרוא את מה שכתבת. דנה שלי האהובה, באמת אישה חזקה שיודעת לשים אנשים במקומם. מה שאי אפשר לומר עליה, זה שהיא חמומת מוח. היא באמת מבליגה עד שזה מגיע לנקודת האל-חזור. היא לא סולחת כאשר משתלחים באנשים סתם וללא סיבה (ראי דוגמת ליאם) ולא מוכנה לספוג התנהגות מכוערת כמו זו של פרידה, כאשר באמת ובתמים, איני חושבת כי היא עשתה משהו על מנת לספוג את השנאה הזו. וכאשר היא נתקלת ביחס כמו של פרידה, למרות שניסתה שוב ושוב לגשר את היחסים עימה, היא פותחת "וואחד ג'ורה" כמו שאומרים. אותי זה תמיד מצחיק לצפות בפליאה של אנשים ששומעים אותה מדברת כך. כמה שונה המראה החיצוני שלה מהפה שהיא יכולה לפתוח... מה שלא קורה אלא אם היא עם הגב לקיר...ופרידה בהחלט לא הותירה לה ברירה! פרידה אומרת שדנה קנאית, אני אומרת בתור מי שמכירה אותה, שאמנם יש לה אגו בריא מאוד... אבל אין לה עצם קנאית אחת בגופה. מה שכן, היא רגילה מגיל מאוד צעיר לספוג שיפוטיות וביקורת בגלל מראה החיצוני. לא ברור לי עד מתי דנה תישאר בבית, וכמובן שקשה לי ולאנשים שאוהבים אותה לראות אותה במצוקה כפי שהיה לפני מספר ימים. אני יכולה לומר, שהשיחות איתה, חכמת החיים שלה, החום שלה שניתן ללא תנאי למי שהיא אוהבת ואוהב אותה, החברות האמיתית שלה, חסרות לי מאוד.
    יפעת החברה של דנה

    השבמחק