יום שבת, 22 בינואר 2011

הסיבות להתקרבותה של נופר לדנה והתרחקותה מפרידה


לפני מספר ימים חל מיני מהפך. נופר התחילה להתקרב לדנה והתרחקה מפרידה.
 ובכן, מה הן הסיבות שהביאו את נופר לצעד זה? לדעתי, יש כאן מספר סיבות:

* היה צפוי שמגלומנית (פרידה) ונרקסיסטית (נופר) לא יוכלו לדור בכפיפה אחת זו ליד זו לאורך זמן. פרידה רוצה להיות הבוס הראשי ולשלוט על כל הסביבה. מנגד - נופר שמגדירה את עצמה "אני מלכה", "עוצמות זו אני" , "אני חדה ושנונה"  - לא יכולה להיות נשלטת ושמישהו יגיד לה מה לעשות לאורך זמן. בהתחלה זה היה לה נוח להיות תחת חסותה של פרידה ולקבל כוח נגד אחרים ולשמוע מפרידה כל הזמן "חולה עלייך", "כפרה עלייך" "איזו יפה את", מילים שעבור נרקסיסטית כמו נופר הן כמו אוויר לנשימה. לדעתי, ראשיתו של המרד בפרידה החל, כאשר לנופר נגמרו הסיגריות והיא הייתה צריכה להתחנן שוב ושוב לפרידה שתגלגל לה סיגריה, ופרידה לא מיהרה למלא את מבוקשה. בשלב הזה נופר התחילה לדבר עם ג'קי על פרידה ועל הסיגריות שהיא מקבלת. כאן התחיל השלב הראשון של ההתרחקות מפרידה.

* צעד נוסף בהתרחקות מפרידה הוא באמצעות התקרבות לדנה וזה הצעד הבא שנופר נקטה.
וכך זה התחיל, כפי שיצא לי לראות:
 ביום שלישי בערב בתום משימת "גניבת היהלומים" לאחר שנופר יצאה עם הצ'ופר, שהאח הגדול נתן בעקבות "הצלחת המשימה", בסלסלה היו בירות וגם קרם הפנים, שדנה ביקשה מהאח הגדול זמן רב, ומה נופר אומרת לדנה : "אני ביקשתי מהאח הגדול , שיביא לך את הקרם פנים בצ'ופר".... מה שקרוב לוודאי כלל וכלל אינו נכון. ראינו גם בתכנית בערוץ 2, שכשנופר נכנסה וראתה את הצ'ופר, היא הופתעה מאוד ולא ידעה בכלל מה יינתן להם, קל וחומר שממש לא חשבה על דנה ועל קרם הפנים שלה.
דנה, ששמחה מאוד על קבלת הקרם, חייכה והודתה לנופר על "דאגתה" לה, וכאן נופר המתוחכמת צעדה צעד נוסף להתקרבות לדנה. נופר הנרקסיסטית זכתה לחיוך ותודה מדנה. זאת דנה שנופר אמרה עליה, שאין לה מה לדבר איתה וריכלה עם פרידה עליה לא פעם. כעת - יש להן "אויבת" משותפת ולכן נופר מתקרבת אליה.

* ביום רביעי בבוקר התקיימה שיחה בין נופר לדנה כצעד הבא להתקרבות ביניהן. נופר סיפרה שבשיחה הזו היא נפתחה אל דנה ודנה נפתחה אליה, והיא הכירה עוד צדדים של דנה. לא שמעתי את השיחה ביניהן. דנה סיפרה לא פעם על עבודתה ועל קשריה עם אנשים מחיי הלילה של תל-אביב, וזה וודאי קרץ לנופר. בעתיד היא יכולה להרוויח הרבה יותר כתוצאה מקשריה עם דנה מאשר עם פרידה. ( מה היא כבר תרוויח מפרידה - תאכל ג'חנון במסעדה שלה?...)

* ביום רביעי בשעת לילה מאוחרת נופר לקחה את ג'קי לשיחה בקונכיה על מנת להרחיק גם אותו מפרידה ולקרב אותו לדנה. והיא התחילה במונולוג ארוך על פרידה:

"אני שונאת את ההתחסדות של פרידה. למה להתעקש? מה - זריקה לאגו?! כל היום 'אני ואני ואני'. פרידה בוחרת בדרך הרע. דנה לא באה לפה להראות כמה היא אמהית וכמה היא יודעת לבשל. פרידה כל הזמן משמיעה: 'אני תורמת' - מי שתורם לא מדבר. זה כבר א"א לדלג על זה לסדר היום. פרידה לא מלכה, אנחנו לא משרתים שלה. ג'קי, תפסיק לסגוד לה. היא קיבלה סיגריות. מחר אני אגיד לה, שהיא תיתן סיגריות מתי שרוצים".

(הוכחה שמה שהפריע לנופר, היא העובדה שהייתה צריכה להתחנן לפרידה שתגלגל לה סיגריות ולא קיבלה מתי שביקשה).

ונופר המשיכה: "הדבקנו לדנה סטיגמה. עשינו לה "עליהום". ג'קי, לא מתאים. אתה יודע שליאם מבקשת כבר שבוע, שפרידה תעיר אותה בבוקר למקלחת והיא לא מעירה אותה? היא לקחה אותנו כמו החיילים שלה. אנחנו חיילים בצבא של פרידה."...
"אתה יודע כמה פעמים אני יושבת לידה והיא מוציאה אותי כזאת קטנה. אתה יודע שהיא אף פעם לא אומרת לי 'כמה את בוגרת'. היא אומרת לאלעד, אבל לי לא. יאללה, תגידי מילה טובה... רק דברים רעים היא אומרת לי. א"א שכולם יתנהלו לפי פרידה. ג'ק, היא אמהית וחמה, אבל כשאני באה עם דמעות בעיניים, היא אומרת לי 'אל תבכי, אל תפחדי מההדחה'. אז מה אם אני בוכה?"...
"כל היום היא צועקת (וכאן נופר מחקה אותה בלעג) : "תותי, תותי, אני חולה עלייך, השפתיים שלך, הגוף שלך'... יאללה...
סיפרתי לה על בחור שאהבתי ושהוא התנהג כך וכך, אז היא אומרת : 'תזרקי אותו, הוא לא שווה אותך'... אני אומרת לה 'אני מתה להתחתן' והיא אומרת לי : 'אל תתחתני עכשיו, את תאבדי את החופש' - מה זה השטויות האלה? מה - בגלל שלך לא הלך, אז את אומרת ככה?! תני לי לדבר. מה את חוסמת אותי?..
תמיד ראיתי שיש בדנה משהו . היא אשה עצמאית. היא עברה הרבה דברים בחיים והיום בשיחה היא אמרה לי, שדווקא היא יכולה להגיע אליי. התקרבנו".

נופר : ג'קי, למה אתה נטפל לדנה?" (חחחחח.... נופר זו היא שריכלה כל הזמן עם פרידה על דנה).

ג'קי : "מתי נטפלתי לדנה?"

נופר בעצבנות : " טוב, די, עזוב אותי. תשאיר אותי פה לבד".
וג'קי שותק.

 ונופר ממשיכה:  "למה שאני אשפוט את דנה בגלל פרידה?" ... "הייתה שיחה טובה בינינו. מה זה נהניתי".

ג'קי: "אני שמח, אבל אל תתפרצי מחר על פרידה".

נופר: "לא, כמה סיגריות שיש לפרידה, ככה אני אבקש"... " איך אני אוהבת את עצמי, ג'קי. במיוחד כשאני מגיעה לתובנות"
ג'קי : "כל הכבוד".

נופר מרוצה בעצמה נותנת פקודה לג'קי : "עכשיו אתה הולך לחתוך סלט" (ואז מתנפלת עליו בנשיקות וחיבוקים).
ג'קי רואה שזו שעת רצון והוא מבקש : "מחר בבוקר אל תצאי עליי, טוב"...

מכל השיחה הזו שוב נשקף האופי הנרקסיסטי של נופר. לא די לה בכל המילים של פרידה "אני חולה עלייך", "איזו יפה את" - היא מתלוננת, שהיא לא מקבלת די שבחים מפרידה, והאופי הזה שלה, כפי שצויין לעיל, הוא אחת הסיבות להתרחקותה מפרידה.
היא גם מחמיאה לעצמה, שהיא הגיעה לתובנות בעצמה. ברור, ששיחות עם האח הגדול עזרו לה להגיע לכמה תובנות וביניהן - להתקרבות לדנה.
* ביום חמישי, בעת הכנת התקציב, נופר התערבה רק כשהגיעו לסיגריות. נופר לא התערבה לפני כן, כשדנה רבה עם פרידה ואמרה לה : "תורידי טבק. תרשמי חומוס. נופר אוהבת חומוס. נופר, למה את לא מדברת?" ונופר המשיכה לשבת בצד.
נופר קמה והתערבה בצעקות רק בנוגע לסיגריות שלה. "אני רוצה ארבע קופסאות סיגריות. פרידה תורידי קווקאר (שיבולת שועל) ותורידי... (ציינה דברים שיואב ועתי אוהבים לאכול)". דרשה בצעקות וקיבלה מה שרצתה. נופר דואגת קודם כל לעצמה. עוד הוכחה , שהיא פועלת הרבה פעמים מתוך אינטרסים אישיים.

וזה מה שאמרה מאוחר יותר פרידה לליהיא לאור ההתקרבות של נופר לדנה והתרחקות ממנה:
"אתמול נופר ודנה עשו יד אחת לצאת נגד הטבק. לנופר יש אינטרס. היא ראתה שדנה חזקה בחוץ. (הערה: בעקבות המסוק שטס מעל בית האח הגדול ועליו הכרזה: "דנה אוהבים אותך"). היא רוצה להישאר עד הגמר. נופר יש לה אינטרס".

זהו. אילו הן עיקר הסיבות , לעניות דעתי, ל"מהפך" שעשתה נופר - התרחקותה מפרידה והתקרבותה לדנה - ומתוך שלא לִשְמָהּ באה לִשְמָהּ - בעקבות הסיבות והצעדים הנ"ל, נוכחה לדעת שאפשר לדבר עם דנה ואף לחבב אותה, ושאין ליצור סטיגמות על אדם מראש.


תַּקנו אותי אם אני טועה.

7 תגובות:

  1. חותמת על כל מילה

    לא טעית!!!

    השבמחק
  2. כל מה שסיפרת שקורה ביבת נכון, ועדיין אני לא מבינה איך נופר יוצאת פה שלילית? ההיפך הגמור בדיוק, נופר אישה עם אומץ, לא מוכנה להיות נתינה ו/או משרתת ו/או מלקקת של אף אחד, אישה שעומדת בזכות עצמה, מזהה בחושיה החדים את אופיים של האנשים בבית, במיוחד פרידה, והיא ראויה לכל שבח על כך.

    השבמחק
  3. רק דבר אחד חסר לך.

    ז'קי עדכן את פרידה בלילה בהוט-טאב שמתוכנן עליה אמבוש, עליהום בעניין הסיגריות.
    עם המידע הזה פרידה התנהגה אחרת בעת משימת התקציב, רכה יותר, מפוייסת יותר - הכל תודות לטיפ של ז'קי.
    אם ז'קי לא היה מעדכן אותה זה היה מסתיים אחרת.
    סביר להניח שזה היה גרוע יותר מהאופן בו פרידה הגיבה לשירן בעניין התספורת.

    השבמחק
  4. אנונימי אמר אמרה
    אוהבת מאד את דרך ההתנהלות של נופר מאד כנה לגבי
    החבורה ובמיוחד לזקי , הגיע הזמן להעמיד את פרידה
    במקומה אשה תכתנית ומכשפה ברמות שאי אפשר לסבול
    ואולי הגיע הזמן ללותר על האוכל שהיא מכינה ותצא
    מבית האח הגדול

    השבמחק
  5. בנוגע לנופר אני רואה בדיוק כמוך
    ואת צודקת לחלוטין!!
    אהבתי בגדול !!!
    האח הגדול גם שותף לכל האף שנמצא אצל נופר במרומים
    מי יודע מה הם מדברים שהיא בחדר של האח
    נופר מתעללת בג'קי ברמות קשות !
    הוא כלב השעשועים שלה
    וחבל מאוד

    השבמחק
  6. מכל מה שכתבת. אני רואה את נופר אישה עצמאית שיודעת מתי לשנות את דעתה. רק חמורים לעולם לא משנים את דעתם והולכים בצורה עיוורת

    השבמחק
  7. איפה אישה ואיפה נופר??? אישה זאת אחת שיודעת לכבד ןלאחד ואילו נופר כל הזמן בקריזות וצעקות כל הזמן מסכסכת בין גקי לחברים שלו בבית וזה ממש חבל כי גקי הוא האהוב של הבית וגם של הקהל. אבל נופר לא אכפת לה שגקי יריב עם הבית בגלל הקריזות שלה וממשיכה להסית אותו וג'קי המתוק והמאוהב אוכל את זה .... אויששששש אלוקים תציל את ג'קי מנופרחה היא מתעללת בו רגשית

    השבמחק