יום שישי, 24 בדצמבר 2010

פרידה מציבה מראה לפני סיוון אברהמי המתלבטת הנצחית

אמש, בשעת לילה מאוחרת, לאחר מסיבה רועשת של הקבוצה שנמצאת בשנות ה- 70 ולאחר ארוחת בשרים, שבמהלכה סיוון אברהמי צעקה (סוף סוף הרימה קול) לא פעם: "אמא, כמה זה טעים!" ישבה פרידה ושוחחה פנים אל פנים עם סיוון א. המתלבטת ומתלבטת והציבה לפניה מראה. לסקרנים שיָשְנוּ ולא האזינו לשיחה ורוצים לדעת מה היא אמרה לה, אביא כאן כמעט מילה במילה את תוכן השיחה.

פרידה לסיוון אברהמי: " מה שיש לך תטפחי אותו, תעשי אותו הכי גדול. אל תסתכלי על מה שלא הישגת. תאהבי את מה שיש, כי זה מה שיש. תחליטי שזה מה שיש ותיהני ממנו, ואז יהיה לך קל בחיים....תמיד אפשר לשאוף לשיא ולהציב דברים ולנסות להשיג אותם, אבל מה שקשור באהבה, תיהני ממה שיש לך. ...כל זוגיות היא פשרה. מה שיש לך, תעשי אותו הכי גדול שיש. לכל אחד יש חיסרון. תותי היא החיים שלי. אני רק מחכה לצאת מפה, לראות את העיניים שלה ולחבק אותה חזק, אבל אם ידעתי שהראשונה והאחרונה הם בעצם אותו הדבר ולכל אחת יש חסרונות, לא הייתי עוזבת את הראשונה.
סיוון, תלמדי למצוא את האיזון, אז יהיה לך שקט, כי אין בך איזון..... את לא מספיק החלטית, את כמו עלה נידף, מושכים אותך לפה ואת הולכת לפה, מושכים אותך לשם, ואת הולכת לשם.... (סיוון: "נכון, נכון....זאת הבעיה שלי"....). איך שתציגי את עצמך, ככה יקבלו אותך. אני אוהבת אותך, אבל אַתְּ עלה נידף ברוח, איפה שהרוח לוקחת אותך, את הולכת. תהיה חזקה, תחליטי"....... 

כך הסתיימה השיחה, כשפרידה רוצה מאוד שסיוון תפנים את דבריה. סיוון הקשיבה , הנהנה ומידי פעם אמרה את המילים השגורות בפיה "נכון, נכון".... אז האם סיוון תשתנה? האם היא תפנים את דבריה של פרידה בעלת הניסיון?
האם היא תפסיק להתלבט בשאלה אם הבחירה שלה בעמיר הייתה נכונה או אולי טעתה שלא בחרה את עתי? נראה לי שהתלבטויותיה של סיוון ימשיכו לכרסם בה, כי זה האופי שלה - חוסר החלטיות. אופי קשה לשנות כל כך מהר.

ומחר, כשסיוון דרור תחזור לבית, וסביר להניח שיהיו גילויי אהבה בין עתי וסיוון ד., וסיוון אברהמי תצפה בזה ומבטי הקנאה שלה בהם לא יותירו מקום לספק; סיוון המתלבטת הנצחית שוב "תאכל את הלב" ובגלוי על כך שעשתה טעות ולא בחרה בעתי......   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה