יום שני, 27 בדצמבר 2010

השיחה בין יגאל ועמיר

בתום המסיבה של שנות השבעים, בשעת לילה מאוחרת, יגאל קרא לעמיר לחדר המקלחת לשיחה. יגאל, כמו בוס, הורה לעמיר להקשיב לו ולא לדבר והתחיל בשיחה שנראתה די מאיימת ומפחידה. להלן אביא חלקים מהשיחה כפי שנאמרה.
יגאל לעמיר: "אני לא רוצה להגיע איתך לעימותים. למה אתה מעיר לבנות על כל דבר? ההתנהגות שלך מעצבנת אותי. גם אני נקי, אבל אני לא מעיר על כל דבר".
עמיר :"אבל אני לא יכול. בלילה כשכולם ישנים אני קם ומנקה את האבק".
יגאל: "תהיה אתה, אל תהיה שוטר. אל תהיה שומר. אם אתה חושב שאתה חזק, יש יותר חזק ממך. אם תמשיך ככה אני אמחץ אותך כמו ג'וק. אני אלחץ אותך...."
(ועמיר מסתכל עליו ושותק ונראה היה שהוא קצת מאדים).
יגאל: "אל תיכנס אתי לעימותים. אני שרוט, אל תהיה כמוני. תהיה יותר חכם ממני".
יגאל : "אני שמתי אותך להדחה".
עמיר: "גם אני שמתי אותך".
יגאל : "אני באתי לעשות כאן סיבוב. בשביל הפוזה. אני פוזאיסט".
עמיר : "אני לא בא ממקום של רוע". "אופי והתנהגות לוקח זמן לשנות. אצלי לוקח יותר זמן. אותי לא מעניין לעמוד במרכז הבמה". "מפריע לי שלא שומרים על נקיון".
יגאל: "אני רוצה להיות רק בפרונט".

יגאל עוד המשיך ורמז לעמיר , אך לא אמר מילים מפורשות,  שלא כדאי לו להמשיך את הקשר עם סיוון, כי זה מזיק לו. "אל תעשה את זה, אתה שורף את עצמך". "זו הטעות הכי גדולה".

עמיר :"סיוון תהיה בחמישייה".
יגאל :" אם התאומות עומדות יחד עם סיוון להדחה. סיוון יוצאת".
השיחה הסתיימה כשעמיר נראה כנוע.

לומר את האמת, קצת היה מפחיד לראות את יגאל בסיטואציה הזו של האיום. זה נראה היה כמו סצנה שלקוחה מעולם של אנשים, איך לומר זאת בעדינות; אלה שלא ממש הולכים ע"פ החוק.
נראה היה שיגאל ש"רוצה להיות בפרונט" קשה לו עם הסיטואציה שיש מישהו אחר שנותן פקודות, שלוקח את המושכות לידיים. זה היווה עליו איום והוציא אותו מ"הפרונט", שהוא כל כך רוצה להיות בו, ולכן הוא קיים את השיחה הזו, בצורה קצת מאיימת, שנשמעה לצופה לא נעימה וחבל.
לדעתי, זה הוריד מיגאל נקודות, שגם ככה לא היו רבות לפני כן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה