יום שני, 27 בדצמבר 2010

יורם וליאם מחפשים משמעות

היום התקיימה שיחה מעניינת בין ליאם ויורם. הם שכבו במיטות (כל אחד בנפרד...) בעוד השאר - חלקם מעשנים בחצר וקבוצת הבנים - ג'קי, אלעד, ליעוז ויואב משחקים כדורגל בתוך הבית. יורם שוב הזכיר את פרידה והתנ"ך, שהוא ישב לידה ושמר שלא תיכנס לשירותים עם התנ"ך. ליאם סיפרה שמחוץ לבית יש לה חברים ויש לה משפחה והיא מרגישה הכי בטוחה שם, ואילו כאן היא מרגישה שהיא לבד. יורם אמר שגם הוא מרגיש כך, אבל הוא בטוח בעצמו וכל זה לא מפריע לו וחשוב לו לשמור על העקרונות שלו. ליאם הזכירה את הספר "אורו המסנוור של השמש" - היא אמרה שכל אדם זקוק לשמש, שא"א בלי האור של השמש. אור השמש מוציא מן האדם כימיקלים וזה חשוב.
 יורם הזכיר את הספר "האדם מחפש משמעות" של ויקטור פרנקל. אדם שקובע שתהיה משמעות לחייו גם בזמנים הקשים ביותר, אז הוא יוכל לשרוד, כמו שויקטור פרנקל סיפר על תקופת השואה והמשמעות שקבע לחייו שסייעה לו. ליאם אמרה שהיא לא קראה את הספר הזה.
ליאם ליורם: "אבל איך אתה קובע לעצמך משמעות, כשאתה נמצא בעולם כל כך חומרי?"

יורם: "אפשר לקבוע משמעות בכל מצב"."בחיים צריך לדעת שאם מישהו מתעקם איתך, תזוז משם. אל תתעסק אתו בכלל".
יורם: "אני אתן לך עוד דוגמא. כשבין בני זוג יש פיצוץ מטורף, על מה שעשית או אמרת, צריך להתרחק באותו רגע ואח"כ
         לדבר על הדברים. המשמעות שנותנים למשהו שקרה בזמן מסויים, משתנה בזמן אחר ואז אין לו אותה משמעות".
יורם: "אבל על בגידה באמון א"א לסלוח. אם מישהו מעביר מידע שקיבל למישהו אחר, על מנת להשיג בזה משהו, במקרה 
         הזה יהיה ניתוק טוטאלי. אין מה להמשיך את הקשר".
ליאם: אני לא מנתקת קשר. אם מישהו יצטרך אותי, לא משנה עד כמה מסואב הוא.........."

וכאן, באמצע השיחה המעניינת, המצלמה עברה למשחק הכדורגל של קבוצת הבנים בתוך הבית. עד שיש שיחה מעניינת בתוך הבית, שגם הצופים יכולים ללמוד ממנה משהו, המצלמה עוברת למקום אחר. בכלל, הרבה טוקבקים מתלוננים שהבמאי קוטע הרבה פעמים שיחות מענינות והמצלמה עוברת למקום אחר פחות מעניין. חבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה