יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

אומה יקרה, האם יש לג'קי מז'יק?

על ג'קי אפשר לומר : יש בו עלילה, יש בו תוכן ויש בו גם אפקטים - מושגים הלקוחים מג'קי עצמו. באחת השיחות באח הגדול ג'קי אמר, שאמא שלו אמרה לו "תאהב שם את כולם" , ומה שרואים - האהבה של ג'קי לזולת באה לו באופן טבעי ולא רק בגלל הצו של אמא. אמנם, הנשיקות שלו בימים הראשונים של התכנית לכל מי שנקרה בדרכו נראו קצת מוגזמות, אבל עם הזמן הוא התמתן בעניין הזה. ג'קי עד עתה לא הסתכסך עם אף אחד. כשקוראים לו , הרבה פעמים מילת הפנייה שלו לזה שקורא לו היא :"כן, נסיך", "כן, נסיכה". ג'קי נחלץ לעזור כשהוא רואה מישהו עצוב, והוא יודע גם לעודד. מרגש היה לראות אתמול בתכנית בערוץ 2 חלק מן השיחה שלו עם ליאם בשעת לילה מאוחרת על הכרכרה בחוץ. ליאם אמרה לו : "כולם אוהבים אותך", ואז הוא שאל אותה "למה?" והיא ענתה :"כי אתה נותן אהבה לכולם", והוא הציע לה : "גם את תתני אהבה לכולם", ונראה היה שליאם דומעת. הוא אמר לה עוד: "הגלים שאפתניים. הם באים ונשברים, אבל בא עוד גל ועוד גל", דימוי כל כך יפה. היה הרבה רוך באופן שליאם ליטפה את שערו, והוא היה כל כך חם אליה בדבריו, למרות שהעירה אותו באמצע השינה.
ה"מז'יק" של ג'קי מתגלה בדברים הקטנים. באופן שהוא מחקה את דנה, באופן שהוא מחזר אחרי נופר ובונה לה "רפסודה" על המיטה, בצורת הדיבור שלו עם הצופים, כשמידי פעם הוא פונה אל הצופים ואומר : "אומה יקרה", ואומר את דבריו. באחת השיחות בחדר האח הגדול ג'קי אמר שהוא פוחד שהוא יאכזב את המשפחה שלו ושאל: "אח גדול, יש לי מז'יק?"  אכן, נראה לי שהאח הגדול חושב שיש לג'קי "מג'יק" ונראה שהוא מחבב אותו ולכן גם, לדעתי, בחר בו להעניק לו חוויה חד-פעמית לטוס לספרד ולהיות באח הגדול בספרד, למרות שלנו הצופים נאמר, שהוא נשלח לשם כי קיבל רוב קולות לשאלה "מי הוא הכי ישראלי בבית?" נקווה שיסתדר שם ויחזור מלא חוויות ואין ספק שהוא יהנה שם למרות הגעגועים לנופר, שגם היא לא מפסיקה לצעוק :"איפה ג'קי? אח גדול, תחזיר את ג'קי היום!"

ג'קי התקשה בלימודים בביה"ס. הוא סיפר שכשהפריע בשיעור היו מוציאים אותו מן הכיתה ואומרים לו :"לך תעזור לשרת" - והוא אהב לעזור לשרת. ניכר משפתו של ג'קי, שאוצר המילים שלו אינו רחב, והוא, לעיתים, משבש מילים עבריות. ייתכן שג'קי לא קיבל בביה"ס את העזרה הלימודית האישית שהיה צריך לקבל בהתאם לקשייו הלימודיים, וייתכן שעזרה זו הוגשה לו , אך הוא התקשה לנצל אותה.
חשוב לציין, שגם בגיל הזה ניתן לסייע לג'קי בשיפור יכולת ההבעה בע"פ והעשרת השפה. גם בגיל הזה כדאי לסייע לג'קי לעבור אבחון דידקטי, לזהות מה הם הקשיים שלו ומה נקודות החוזק ולתת לו סיוע לימודי בהתאם.
אינני יודעת אם ג'קי יזכה במיליון,  הלוואי ! בכל מקרה, טוב יהיה אם קופרמן ימשיך לטפח את ג'קי גם לאחר צאתו מבית האח הגדול ויסייע לו להשלים את ההשכלה הבסיסית ואף לרכוש מקצוע כלשהו ואז ג'קי יצא נשכר באמת, ונוסף ל"מז'יק" שכבר יש לו, תהיה לו גם יכולת הבעה טובה יותר, אוצר מילים גדול יותר ומקצוע כלשהו.

תגובה 1:

  1. חרא על מערכת החינוך הישראלית. סליחה על הבוטות, אבל זה המצב.

    ג'קי, בחור מקסים, אינטליגנט עם נשמה כל כך גדולה שהלוואי ולשר האוצר וראש הממשלה היה רק עשירית ממנה.

    אם היה להם קצת ממנה הם היו מתחילים לטפל במערכת החינוך הכושלת שלנו קצת יותר ברצינות - ובחור מקסים כמוהו ועוד רבים אחרים לא היו נשארים מאחור.

    השבמחק