יום שני, 7 בפברואר 2011

עמיר וסיוון - יחסינו לאן?

הזוגיות בין עמיר וסיוון נעה בין : כן, לא, כן, לא, כן, לא ולעתים - "בשום אופן לא" ודקות ספורות לאחר מכן - "בעצם למה לא?"
מבולבלים ? - גם אנחנו.

עמיר וסיוון כבר מתחילת "הזוגיות" שלהם מתייעצים עם יועצת בענייני זוגיות. פעם סיוון פונה לדנה ומתלוננת, שעמיר הוא ככה וככה, ופעם עמיר רץ לדנה ומתלונן "אני לא יכול. די, אני לא יכול איתה". לו היו צריכים לשלם על כל ההתייעצויות האלה עם היועצת לענייני זוגיות, קרוב לוודאי שהיו צריכים להיפרד מהרבה מאוד שקלים. ודנה אכן משמשת אוזן קשבת לשניהם, משתדלת להאיר צדדים חיוביים של הצד שעליו מתלוננים ונותנת עצות מה לעשות, ולפעמים גם היא מתייאשת ואומרת : "טוב, אז אולי תשחררו?"

אינספור שיחות התקיימו בין עמיר וסיוון בשאלה "יחסינו לאן?" מידי פעם הוא אומר לה "למה אני שואל אותך משהו ואת שותקת? מה - אין לך מה להגיד?" ובשיחה אחרת היא לעמיר: "מעצבן אותי שאתה מעיר לי על כל דבר, מעצבן אותי..."
תקצר היריעה מלפרט את כל השיחות ביניהם. מה שמשותף לכל השיחות הוא, לרוב - חוסר שביעות רצון זה מזו ולהיפך, מה שמשדר חוסר התאמה.

עמיר וסיוון שונים באופיים זה מזה מאוד. הם, לדעתי, נמצאים בשני קצוות.
סיוון  - בחורה נאה, שקטה, מופנמת. מגיבה באיטיות לדברים. לא תמיד מביעה דעה. יותר מקשיבה ממדברת. היא "זכתה" מפרידה לכינוי "עלה נידף" ושמעתי את נופר מכנה אותה "עפיפון" ורבים מן הטוקבקסיטים מכנים אותה "עציץ".
 סיוון היא מתלבטת נצחית, והיא אף העידה בעצמה על כך בתעודת הזהות שלה. ממש בתחילת התכנית סיוון התלבטה רבות במי לבחור - בעמיר או בעתי? היא שיתפה בלבטים אלה את כל העולם ואשתו בבית, שזה כשלעצמו נראה צעד תמוה. גם לאחר שכבר בחרה בעמיר, כשראתה בימים הראשונים את סיוון דרור ועתי נעים מתחת לשמיכה, הסתכלה במבט של קנאה לעבר מיטתם ואף הביעה את קנאתה בקול וחשבה שאולי טעתה בבחירה. והמחשבה הזו חזרה ונשמעה עוד תקופה ארוכה.
סיוון החליטה להיפרד מעמיר לאחר המקרה, שבו עמיר התבטא כפי שהתבטא בקשר להצעתו ליגאל מה לעשות ללידיה והסיפור על החבר שלו והבנות במועדון. האח הגדול גרם לה להבין, שהתגובה שלה לשמע הדברים, לא הייתה ראויה. היא נפרדה מעמיר ולא הסכימה שינשק אותה, אבל זה החזיק ימים ספורים.

רק לפני שבוע , לאחר 50 יום בבית האח הגדול, סיוון קיבלה קצת אומץ והתחילה להישמע יותר. עד אז מה ששמענו ממנה היה בעיקר "נכון, נכון" ולעתים זה אפילו נשמע רק "כון", "כון"...  היא קיבלה "בום" מהכניסה של הילה לבית. היא אמרה, שזה גרם לה לחשוב, שכנראה האח הגדול הביא מישהי יפה וחכמה, מישהי על המשבצת שלה, כי היא, סיוון, לא מספקת את הסחורה, ושהאח הגדול מאוכזב ממנה. בעקבות זה סיוון קמה ודיברה בארוחת שישי בשבוע שעבר. גם על כל דפיקות הלב שלה לפני הצעד הזה, שמעתי אותה מספרת לכמה מבני הבית. שוב - צעד לא נכון שלה. מילא שתשתף את דנה, זה בסדר, אבל עוד ועוד בנות בבית?!
סיוון אינה מצויה בעבודות הבית. היא מצטיירת קצת כעצלנית וקצת מפוזרת וזה דבר ש"מבעיר" את עמיר.


עמיר - נראה טוב. תזזיתי, כפייתי בענייני ניקיון, לעיתים עד כדי הצקה. לעתים מתגלה כרגיש ונותן כתף תומכת (לדוגמא : ביום שישי האחרון, כשישב עם תומר שבכה בחוץ ועודד אותו), אך בלא מעט מקרים מתגלה כסכסכן ומצית מריבות ושולח אחרים להילחם את מלחמותיו.

הכפייתיות של עמיר בענייני סדר וניקיון והפיזור של סיוון בעניינים אלה - שתי תכונות ניגודיות - מביאים את עמיר לא פעם לרצון לסיים את הקשר. גם התזזיות של עמיר מנוגדת למופנמות ולשקט המאפיינים את סיוון. עמיר אמר כבר לדנה : "לא מתאים לי, לא מתאים לי. אני רוצה מישהי עם מרץ".
פעם אחרונה שעמיר בא והודיע לדנה, שזהו, הם נפרדו ויישנו במיטות נפרדות מעתה ואילך, זה היה לפני יומיים ( אבל כבר לאחר מספר שעות ראינו אותם מתנשקים בלהט). עמיר נשמע אומר לדנה, שסיוון לא מסודרת, שהיא לא מורידה את האיפור לפני השינה, שכל הבגדים שלה לא מסודרים בארון והוא לא יכול לסבול את זה. הוא גם אמר לא פעם, שהוא מצפה ממנה להגיב על מה שהוא מדבר איתה, אבל היא שותקת.
מנגד - במקרים הבודדים שסיוון דיברה עם הדיירים ועם עמיר על תחומי עיסוקה "חקר המוח"  - ראינו שלעמיר לא הייתה סבלנות להקשיב, והוא היה מפסיק את השיחה בהערה שלא במקום. לעמיר אין סבלנות גם להאזין לכל ההתלבטויות החוזרות ונשנות של סיוון בעניינים שונים  : "עמיר, אז מה אני עושה, מה אני עושה?", הוא עונה לה על כך ולאחר שעה  שוב: "עמיר, אז מה אני עושה?" ואז הוא מתעצבן, והיא : "עמיר, אבל למה אתה מתעצבן? למה?"

ראינו את עמיר גם בתכנית האחרונה בערוץ 2 את דבריו על סיוון בחדר האח הגדול שנאמרו ביום שישי האחרון :
היא לא מסודרת. היא דוחפת את כל הבגדים לארון ואח"כ מתלוננת שהבגדים שלה מקומטים. היא לא יודעת להחזיק סכין כמו שצריך, היא לא מורידה איפור לפני השינה. הוא אמר עוד, שאם הוא יודח מהבית, לא בטוח שהוא יחכה לה ועוד כהנה וכהנה. על הדברים האלה הוא דיבר גם עם דנה. הייתי רוצה לראות את התגובה של סיוון, כשהיא תצא מהבית ותראה את כל הדברים האלה... ולאחר יום הם שוב התנשקו...

והיום - שוב סיוון מתלוננת על עמיר בפני דנה ומספרת מה היה אתמול בלילה, כשהיא ביקשה ממנו לעשות לה "נעימי" ושהוא אמר לה " את מעצבנת אותי". סיוון אומרת "מה שייך 'את מעצבנת'? מה שייך?!" והמשיכה: " כל התגובות שלו הם מיני קריז"... "החלטתי שזה לא מתאים..." ובטח עוד כמה שעות נראה ליטופים ונישוקים...

אם כך - מה מחזיר אותם זה לזרועות זו שוב ושוב, לעתים, דקות לאחר שהחליטו להיפרד?
כנראה משיכה פיזית. גם סיוון אומרת שהיא אוהבת אותו מאוד וגם עמיר מציין שהוא אוהב אותה.
דבר נוסף : המקום והסיטואציה שבה הם נמצאים גורמים להם לחזור זה לזה, הם זקוקים כנראה לחום ותמיכה זה מזה, וכנראה לא רק ל"חום רוחני" אלא ל"חום פיזי". וגם אם הם רוצים להיפרד ולחתוך דברים, הם אינם יכולים, כי הם נמצאים במקום קטן, אוכלים יחד, ישנים באותו חדר, נתקלים זה בזו בכל פינה וצריכים לשתף פעולה במשימות.

האם ה"זוגיות" הזו תחזיק מעמד בחוץ? ספק גדול מאוד. 

5 תגובות:

  1. התחברתי ...
    את פשוט מעבירה את התרחישים כ"כ נכון ויפה,
    האמת שאני לא צופה בזה הרבה מאוד, גם בגלל הבדלי השעות העצום, והעיסוקים... רואה את המשדרים המרכזיים, ומדי פעם במאקו,
    כיף לי להתחבר לישראלים ולשמוע עברית, אוי כמה חסר לשמוע עברית, עברית יומיומית, סחבקית :-)
    וכיף להתעדכן דרכך

    ד"ש
    נעה מסינגפור

    השבמחק
  2. ועוד משהו, אני אישית פחות התחברתי לסיוון, יש לי בעיה עם סיוון, ולדעתי היא זו שהורסת גם שלא במתכוון, אלא מתוך חוסר ניסיון במערכות יחסים, אין לה כמעט אינטריאקציה עם עמיר ובכלל, וזה מדהים אותי כל פעם מחדש, זו הבחורה שהטבע חנן אותה בכל כך הרבה, ובנוסף, ניחנה במנת משכל, כנראה משהו בחינוך של האמא, היא אמרה זאת בעצמה לעמיר בסילבסטר, על האמא שלה, שרצתה ללמוד משהו אחר, או משהו נוסף, והאמא התנגדה, ובנוסף גם אמרה לפרידה בנסט, אם אני זוכרת נכון, "אמא קובעת לי", "אמא מחליטה עבורי"... ולכן אני חייבת אנשים חזקים מסביבי...
    זה אומר המון... וחבל
    לדעתי, היא זו שלא מתאימה לעמיר
    עמיר, לדעתי, צריך בחורה יותר זורמת, יותר קלילה, תוססת, אסתטית ומטופחת...
    מסכימה איתי?
    נעה

    השבמחק
  3. לנועה מסינגפור, שלום!
    סיוון נחמדה ועדינה ומצליחה בלימודיה, אבל גם לי משהו חסר בה. אינני בטוחה שהאמא אשמה. סיוון מתקשה לקבל החלטות, היא גם ציינה זאת על עצמה, והיא מחפשת שיחליטו בשבילה. סיוון בת מזל תאומים, ותכונה זו , לעתים, מאפיינת את בני מזל זה.
    נכון, לעמיר מתאימה בחורה אחרת ולה מתאים בחור אחר. שניהם לא מתאימים זה לזו.
    דרך אגב, שאלה מתוך סקרנות. תעני רק אם את רוצה: מה את עושה בסינגפור? מטיילת? כמה זמן כבר את שם?
    ביי,
    יפעת

    השבמחק
  4. חחח, שאלה טובה, אני זו שמטיילת ועוסקת באמנות כתחביב בלבד, בעלי זה שמביא את הבוחטה כל חודש, ואני מסתפקת בזה, בעלי עוסק בסחר ...
    סינגפור יפהפיה, מקסימה, ואקזוטית, ובעיקר נקיה מאוד, והאנשים הלוואי אצלנו בארץ, הסבלנות והתרבות ובעיקר החיוך שיש פה, כמובן שאין להם דאגות קיומיות כמו בישראל ואת איראן מעל הראש...
    אני פה כבר 5 שנים, ועוד היד נטויה..
    נעה

    השבמחק
  5. לנועה מסינגפור,
    וואו, 5 שנים - די הרבה זמן.
    תיהנו.
    ביי,
    יפעת

    השבמחק