יום רביעי, 2 בפברואר 2011

האח הפחדן נכנע שוב לפרידה

אתמול מירב הרגישה לא נוח שבסופו של דבר היא נתנה את הצ'ופר של תספורת וארוחה לנופר ודנה ולא לפרידה. כנראה מתוך רצון להיות טובה עם כולם, היא באה לפרידה והתנצלה, שהיא ממש לא מרגישה נוח שפרידה לא תסתפר. פרידה אמרה שזה בסדר. "אני לא רוצה שהתספורת שלי תהיה מותנית במשהו. זה בסדר שדנה תקבל את התספורת, היא גם צריכה את זה".
מירב אמרה שאולי תלך ותבקש בכל זאת תספורת מהאח הגדול, אז פרידה אמרה את הדברים האלה (הציטוט אינו במלואו) :" אמרתי לאח שאם אני לא מקבלת תספורת היום, אני לא מברכת את הבן שלי ליום הולדת..."

(אתם מעכלים את זה : הברכה לבן שלה ליום ההולדת מותנית, אם האח יתן לה תספורת...)

בהמשך אמרה :

 "אם האח לא יתן לי תספורת היום, אני הולכת בשבת הביתה. האח כבר לא צריך אותי, לא איכפת לו שאֵלֵך. מיציתי. העברתי כבר את המסר..."

(ואני שואלת : פרידה , איזה מסר העברת? לגלגל סיגריות, לקלל, לצרוח, לבקש דברים על חשבון אחרים, לאיים, לספר כל מיני דברם שלא ראויים להישמע"....)

ופרידה המשיכה : "אני אומרת לך, אם אני לא אקבל תספורת היום, אני הולכת הביתה במוצאי שבת. לא, אני לא אחכה ליום הולדת שלי, כדי לקבל את התספורת. אני רוצה היום ! למה את חושבת שהספר בא לפה דוקא היום? היום זה יום ההולדת של הבן שלי, ואני לא אברך אותו, אם אני לא אסתפר וזה על המצפון של האח הגדול....
ומירב אומרת : "אולי תלכי לדבר עם האח הגדול?
פרידה צועקת בקול : "הוא שומע מה שאני אומרת. את תראי, אני אקבל את התספורת היום"...

(ואני - תוך כדי שאני שומעת שפרידה מאיימת שהיא תלך בשבת, אם לא תקבל את התספורת, לומר את האמת - התפללתי שהאח לא ייכנע ושהיא לא תקבל את התספורת ותלך הבייתה בשבת...)

ו.... הפתעה מלֻווה בתדהמה - לאחר זמן מה, אני רואה את פרידה מסופרת, רצה למקלחת להתקלח...............

אז מה, שוב האח הפחדן נכנע לפרידה? למה?

 מה האח הגדול מלמד אותנו שוב? ש"כל דאלים גבר"?...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה