יום שישי, 11 בפברואר 2011

אלעד - האיש הגבוה שבתוך האיש הנמוך

זה זמן מה שאני רוצה לכתוב על אלעד, אך היו כמה צדדים בהתבטאויות שלו, שמנעו ממני לכתוב עליו, אך ממעקב אחריו, רואים שבאלעד יש הרבה צדדים חיוביים, שכדאי לנו לשים אליהם לב.

בתוך אלעד הנמוך מסתתרות תכונות יפות ומתגלה במקרים רבים אופי שהופך אותו ל"איש גבוה".
אלעד נמוך קומה, שעבר ניתוחים לא פשוטים. הוא עבר גם קשיים משפחתיים וכלכליים. הורין התגרשו בהיותו קטן, ושבע שנים לא הייתה לו קורת גג והוא, אמו ואחותו גרו אצל סבתו. אביו של אלעד נישא בשנית והוליד 8 ילדים. לאלעד אין קשר רצוף עם אביו ואחיו. אמו של אלעד נישאה בשנית וילדה בת מנישואים אלה, שאלעד רואה בה אחות לכל דבר. באחת השיחות עם ליעוז אלעד מספר, שאביו לא הגיע לבר-מצווה שלו והוא הוסיף: " הוא לא היה בתהליכים שעברתי. אין לי כעס על אבא שלי. אני לא שונא אותו. אני משתדל לא לשנוא אף אחד. אני לא מאמין בשנאה". 

למרות כל הקשיים האלה שעבר אלעד ולמרות קשייו כאדם נמוך קומה ובעל נכות, הוא מתגלה כאדם בוגר לגילו, שמח, אופטימי ואוהב את החיים. אלעד פיקח, סקרן, בעל יכולת וורבלית טובה, שנון, בעל חוש הומור, יודע לנתח מצבים ואינו פוחד להביע עמדה. הוא בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה. הוא מתגלה לא פעם גם כחבר טוב ורגיש שיודע לעודד בעת הצורך, שיודע לתת כתף תומכת.
אלעד סיפר שהוא בא לאח הגדול כדי "לקבל ציון ; כמה הדעות שלי נכונות, האמת שלי, החברות שלי, ההחלטות שלי". אלעד הוא אדם שמציב יעדים לעצמו, משתדל לממש אותן וגם מידי פעם בודק את עצמו.
אלעד הוא אדם כן, אינו פוחד לקחת סיכונים גם אם הוא צריך לשלם על זה מחיר.
אם נשתמש במילותיו של ג'קי : יש באלעד תוכן, עלילה ולעתים גם אפקטים.

אלעד אומר בתעודת הזהות שלו, שהוא אדם שאוהב מאוד את החיים והחלום הכי גדול שלו זה - "למות בידיעה שניצלתי כל רגע בחיים בלי חרטות ובלי תחושת החמצה".
ואכן - נראה שאלעד עוקף את הקשיים הלא פשוטים שלו. הוא בליין ויש לו חברים רבים. הייתה לו גם חברה ( לא נמוכת- קומה) מגיל 15 במשך 5 שנים. חודשיים לאחר שהכירו הוריה התנגדו לקשר ביניהם, אך הם המשיכו להיות בקשר בסתר מספר שנים.

אלעד סיפר שלאחר ניתוח שעבר,  בעוד הוא היה עדיין עם צינורות ומגולח בחלק מראשו, לא התבייש ויצא לבלות.
לפני מספר ימים שמעתי אותו מעודד את תומר ואומר לו : "רבי נחמן אמר: אין עצב בעולם" ואלעד המשיך לעודד אותו : "קיבלת חיים, תיהנה מהם" ואז אלעד, בחוש הומור האופייני לו, אמר : "אני גמד, נכה, שחור, יהודי ובכל זאת שמח..."
ותומר אמר : "אני לפעמים מקנא בך..." 

נכון, יש באלעד גם צדדים פחות יפים. הצד הנמוך שלו מתבטא בהתבטאויות הקשורות לאיברי הגוף התחתונים -התבטאויות לא נעימות ולעתים קללות, שאינן נעימות לאוזן ופוגעות בתדמיתו. לא פעם הדיירים בבית האח הגדול העירו לו על כך, והוא אמר שהוא מודע לזה, אך אינו מצליח לשלוט בזה. בעניין הזה רצוי שאלעד ישוחח עם איש מקצוע בצאתו מן הבית ויברר לעומק, מדוע הוא מרבה להתבטא בביטויים הקשורים לאיברי הגוף התחתונים, ומדוע אינו מצנזר את דבריו בעניינים אלה בחברה.
ייתכן גם שיש צופים שלא אהבו או אינם אוהבים התנהגויות מסויימות של אלעד, אבל הרי אין אדם מושלם, אך מהסתכלות כללית על אלעד, נראה שאלעד הוא בעל יסודות אישיותיים טובים ויש בידו לתקן את אשר טעון תיקון.

לסיכום : ניתן לומר שהרוח של אלעד מנצחת את מגבלות הגוף ויש לנו מה ללמוד מאלעד. 

ואתם - מה למדתם מאלעד?

5 תגובות:

  1. ריגשת אותי,
    אלעד הוא אכן, בעל תכונות יחודיות ונדירות, שהחיים לא הטיבו עימו, חווה חיים קשים וחטף מכל הכיוונים
    ולמרות זאת, אוהב את החיים, אוהב לבלות, אוהב אדם ואין בו מרירות וטינה, מדהים ...
    בלי ספק, איש מקסים....

    נעה

    השבמחק
  2. אלעד פשוט מקסים.
    צריך לקחת את ההתבטאויות שלו בפרופורציה.
    אז הת*ת שלו במים. אז מה?!

    השבמחק
  3. אכן אלעד המתוק שלי אם הייתי איתו בבית האח הגדול הייתי שרה לו את השיר,
    גמד גמדי איפה היית,והוא היה עונה לי
    הייתי אצל סבתא והייתי ממשיכה ומה עשית והוא פיפי וקקה,חה חה חה
    אני מתה עליו

    השבמחק
  4. כולי נרגשת.... אני רוצה להודיע חד משמעית שאלעד נכנס לי ללב ואני בעדו. דמות מדהימה, בעל חוש הומור שכיף לשמוע.. ואני מאחלת לו הצלחה מכל הלב.

    השבמחק
  5. אלמונית זה מאוד מרגיש אותי וזה מראה על דבר אחד בחיים שיש נסים ונפלאות וצריך אמונה

    השבמחק