יום שלישי, 1 בפברואר 2011

נופר דורשת מג'קי להתערב במריבותיה

שוב ג'קי חטף על הראש אתמול בלילה מ"בייגלה". נופר יצאה עליו ב- 600... (כמו שאומר ג'קי). נופר הטיחה בג'קי האשמות, כמובן בצרחות ובקול עצבני, שהוא לא מתערב לטובתה, כשהיא רבה עם אנשים. ג'קי ניסה פה ושם להשחיל מילה, אך היא, כהרגלה, השתיקה אותו והמשיכה את דבריה. השיחה החלה בעניין הריב שהיה לנופר ערב לפני כן עם ליהיא.
אביא כאן את תמליל עיקר השיחה  (כהרגלה, נופר דיברה בצעקות רמות ובתנועות ידיים חדות) :
נופר: "אני מעניינת אותך? אז למה אתה לא מתערב?"
ג'קי ניסה לומר משהו.
נופר: "אתה לא מטומטם. אתה רוצה שאני אגיד לכולם שאתה מטומטם ולא יתייחסו אליך?"...
ג'קי: "אבל... אבל..."
נופר: "אתה יושב ומדברים עלי, אני חברה שלך, כואב לי, תביע דעה... ג'קי, מדברים פה עלי, כואב לי"...
ג'קי : "לפעמים את גורמת לעצמך נזק".
נופר :  (צועקת יותר) "מה זה חשוב נזק?..., אני מדברת על זה איפה אתה כשרבים אתי. אני חברה שלך..."
 ג'קי: "את עושה טעות".
נופר : "אתה לא יכול להגיד שאני טועה לעולם. זה מה שאני מרגישה".
ג'קי: ( בלחש) "את לפעמים יותר מדי מתפרצת..."
נופר : "ככה אני מתבטאת. היא (ליהיא) אומרת עלי פרחה, ערסית, משוגעת...
'פרחה', 'ערסית' - מעניין לי את התחת. 'משוגעת' - מחמיא לי" . מבחינתה היא קיללה אותי. אני צריכה להחזיר לה באותה מטבע..."זאת הגונחת לפני כל המדינה"...

כאן עברה נופר לדבר על עתי, שהשתמש בליהיא וזרק אותה ברגע הכי קשה שלה, אבל בכל זאת הגן עליה בריב שהיה ושג'קי לא התערב.

ג'קי: "אני רוצה ממך דבר אחד; שתהיי רגועה".

נופר : "אני יודעת בדיוק מה הבעיה שלי...חברים צריך כל הזמן, לא רק בלילה כשאתה בא ואומר לי 'את חשובה לי'..."
"מדברים עלי מול הפרצוף שלך ולא מזיז להם לדבר לידך עליי..."
ג'קי : "מי? שמש?
נופר מגבירה את הצעקות : "קוראים לה ליהיא, ואני המצאתי את השם "שמש", ואל תקרא לה בשם הזה. אם תקרא לה 'שמש', אני לא מדברת איתך יותר, זהו!"...
ג'קי : "אני איתך".
נופר : "אתמול אמרו לידך דברים בקשר אלי. לא מעניין אותך?"
ג'קי : "אני לא סופר אותם".
נופר: "תכלס בשטח, אם חברים שלי ברגע האמת לא נמצאים אתי, זהו, זה נגמר".
ג'קי : "אבל אני איתך".
נופר : "מה זה שייך? ברגע האמת אתה לא שם. אני סומכת עליך וזה לא עושה לי טוב".
ג'קי: " כשאני מתערב, את מתפרצת עלי..."
נופר : "מבחינתי חברות לא נמדדת כשאתה עושה לי נעימי. כשאני צריכה אותך ואתה לא נמצא שם, אל תהיה בכלל".
ג'קי (בלחש) : "יש פה עוד בעיה. יותר מדי את רבה. יותר מדי את מתעצבנת..."
נופר : "אתה יושב עם פרידה הזאת והיא מדברת עלי..."
ג'קי: "טוב, פעם הבאה אני אתערב ונראה מה יהיה אח"כ..."
נופר: " אוי, ג'קי, כמה אתה כמוה, ראש בקיר..."

ונופר קמה בזעף ונכנסה לתוך הבית.

ג'קי המשיך לשבת בספסל, נזוף ופגוע מעוצמת הדברים והצעקות ומלמל לעצמו :
"זה מורכב, מורכב. צריך להגיד לה גם על דנה. דנה מתסיסה אותה".

ג'קי נכנס לבד לנסט, כמעט מאובן. אוחז את ראשו בידו מהרהר וממלמל : "מורכב. היא גם עם ראש בקיר. היא מתפוצצת...אי אפשר. לא הגיוני...אני נדפק מהדברים האלה...בורחת...לא יכולה להתמודד...מילים קשות היא אומרת, מילים קשות. מה זה זה?!...רבה הרבה...נלחמת הרבה...היא מתסיסה אותה..."

והמצלמה עוברת לנופר שישבה על הספסל בבית והתחילה להזיל דמעות. יואב שאל אותה אם היא בסדר ואם היא צריכה משהו, והיא ענתה "לא, תודה", ואח"כ הלכה למיטה והחלה לבכות בקול רם תוך מלמול "אין לי כוח, אוי , אלוקים! אוי אלוקים!...כואב לי הראש...בבקשה, אלוקים, די ! אין לי יותר כוח, די..."

והמצלמה עוברת לג'קי שיושב בנסט ואומר לעצמו :
"יותר מדי. לא טוב... אני יודע, גם אני עשיתי טעות. יש לי בעיה...לא נלחם...לא רב...פה כבר צריך לריב ולהילחם כל הזמן. אני לא איש של מלחמה...אני איש של שלום. היא הולכת לצוד...אני מחכה לה בבית. לא מעניין, לא טוב. אני מבולבל...מה אני אמור לעשות עכשיו? מעצבן אותי. אני לא מבין אותה...מבין ולא מבין..."

והמצלמה עברה אל עמיר ועתי שהיו בשיחה, שבה עמיר אומר לעתי, שינסה לשוחח עם נופר על היחסים ביניהם. ועתי אמר: "אני רוצה להשקיט את הרוחות, אבל היא בן אדם שכל הזמן מתפרץ על אנשים, והיא מחכה שיבואו אליה. אמרתי לה אתמול : ' נופר, את תישארי לבד, אנשים לא סובלים התנהגות כזאת...יש גבול לדברים האלה..." ועתי אמר שהוא ניסה לדבר איתה והיא סרבה ושהוא ימצא הזדמנות לדבר איתה..."

בשעת לילה מאוחרת ג'קי הגיע לכרכרה לעשן סיגריה והוא היה שבור ומדוכא, וביקש שלא ידברו אתו. עישן ונכנס לבית.
ואח"כ נופר, שישבה שם, דיברה בתחילה עם ליעוז ואח"כ גם עם דנה על הכעסים שלה על ג'קי, שאינו מתערב בריבים שלה, ודנה אמרה : "זה עניין של אופי. הוא פשוט מופנם".

ו...בשעת לילה מאוחרת מאוד המצלמה עברה לרגע לנסט ושם... ישבו ג'קי ונופר משוחחים... ומיד המצלמה עברה משם. האח הגדול פשוט הרגיע אותנו, שהנה הם מדברים.

מובן, שכשהאח הגדול שמע את נופר בוכה, הוא קרא לה לשיחה ואז היא יצאה לספסל רגועה יותר. כנראה, קיבלה שיחת עידוד והרגעה כמו שהיא זקוקה.

היום בבוקר נופר וג'קי ישבו על הספסל בחוץ. ג'קי סיפר שאתמול בלילה הוא ישב בארבע בלילה לעשן לבד ושהוא התחיל להבין ושהאח הגדול קרא לו לשיחה.
נופר : "והאח הגדול גרם לך להבין"?
ג'קי: "גם האח הגדול עזר לי להבין. הבנתי שאני לא בשבילך, כשאת צריכה אותי. כי את תמיד בשבילי.. ואני צריך להיות איתך..."
נופר : "אני לא צריכה שתגן עלי...אתה לא צריך להיות אתי כל היום".
ג'קי : "אני יודע".
נופר : "בסדר. הבנת".
ג'קי: "כן, הבנתי. אבל זה תהליך. אני עכשיו מתחיל לעבוד עליו..."

המתכונת של נופר, הנוזפת בג'קי עד כדי השפלה ואח"כ שוב באה ומתקרבת אליו, חוזרת על עצמה, כמו שאנחנו עדים לכך לאורך התקופה הזו. נופר מצפה מג'קי להתערב במריבות שלה ובעצם להסתכסך בגללה, אבל ג'קי מעיד על עצמו, שהוא איש של שלום. ג'קי לא בנוי לריבים האלה. האופי שלהם מנוגד כל כך. הוא יותר איש של נתינה לאחרים, והיא מאוד גברת של 'אני ואני, ותשבחו אותי ותהיו בשבילי.. ותריב בגללי'. היא רוצה לקבל מג'קי רק מה שהיא רוצה שיגיד ויעשה למענה. רואים שבכל פעם שהיא רבה , זה איכפת לו והוא דואג לה, והוא בא אח"כ לעודד אותה. נופר צריכה להבין שחבר טוב, כפי שהיא מצפה מג'קי להיות, הוא גם חבר שמוכיח לפעמים ואת זה היא לא מוכנה לקבל. הוא ניסה כמה פעמים להגיד לה, שההתנהגות שלה בלתי אפשרית, שהיא מתפרצת והיא צריכה להתמתן. זה מה שהיא צריכה לשנות, כדי לא להיקלע למצבים הקשים שהיא נכנסת אליהם, אבל המראה הזאת שהוא מציב בפניה מרגיזה אותה וגורמת לה ל...התפרצות נוספת עליו.
על רקע ההתפרצויות האלה שלה כלפיו הוא ניסה להתרחק לא פעם, אך היא לא אפשרה לו. היא זקוקה לו. לשבחים ולסגידה שלו.
כל בר דעת רואה, שלנופר יש קשיים אישיותיים וברור שהיא מקבלת שיחות מעמיקות שם, ורצוי שתטפל בכך גם כשתצא משם, כי תכונות אלה יהיו לה לרועץ תמיד, אם לא יתמתנו.

אבל, בינתיים, מכל המצבים האלה ג'קי יוצא מושפל ומדוכא. עוברים עליו רגעים קשים בגללה, והוא נדרש על ידה לשנות את אישיותו על מנת לספק את צרכיה וחבל.

ואיפה ורדה רזיאל, כשצריך אותה, שתצעק : "תעזוב אותה...תזרוק אותה...היא לא תשתנה... היא לא בשבילך..." 





4 תגובות:

  1. יפעת המקסימה!
    אני כל כך מוקסמת ממך ,את מוכשרת ברמות, כותבת בצורה מדוייקת,אוהבת אני את הניתוחים המדוייקים שלך ובכלל אני נהנת מכל מה שאת כותבת ...רציתי לומר לך בקשר לנופר דבר מאוד חשוב ..לפני מספר ימים אמרה נופר לג'אקי:"ג'אקי אתה דומה לבני סלע{האנס הסדרתי השפל והמתועב} ג'אקי לא ידע מיזה בני סלע ושאל אותה מיזה בני סלע והיא העבירה נושא ..ואני שואל אותך יפעת מה דעתך על כך ? אנא תדאגי לפרסם את זה .
    תודה לך ואוהבת את הבלוג שלך המדהים

    השבמחק
  2. לאנונימית היקרה,
    תודה לך מקרב לב על כל המחמאות. אני שמחה שאת אוהבת לקרוא את מה שאני כותבת.
    בקשר למה שביקשת שאכתוב עליו. אני לא שמעתי את המשפט הזה. נראה לי שנופר סתם אמרה לו את זה. אולי משהו במראה של ג'קי הזכיר לה (ורק לה) את בני סלע. אני בטוחה שהיא לא התכוונה לומר לג'קי, שהוא דומה במעשיו לבני סלע.

    השבמחק
  3. יפעת את פשוט מעולה! כל הכבוד!

    חן.

    השבמחק
  4. חן,
    תודה לך על המחמאות.

    השבמחק