יום שישי, 18 בפברואר 2011

על ג'קי ורם וגם על סקולי

ג'קי הבחין אתמול שרם מתהלך מהורהר ופתח אתו בשיחה. שניהם ישבו על הספה ולידם סקולי התיש ויש אומרים האיִל.

ג'קי שאל את רם : "רם, איך אתה מרגיש?"
 רם ענה שהוא מרגיש קצת יותר טוב וג'קי אמר לו דברי עידוד.
ואח"כ ג'קי שאל אותו : "מה הכי חסר לך פה בבית"?
רם: "החדשות. לשמוע מה קורה בעולם. אני מכור לחדשות".
ג'קי : "אני רואה חדשות רק בערב. כל הזמן להקשיב לחדשות ולדעת הכל זה לא תמיד טוב".
רם : "ג'קי, למה אתה מדבר לסקולי במקום לדבר לאנשים?"
ג'קי : "תמיד אהבתי חיות וסקולי הוא סוג של חיה, ויש לו עיניים טובות. אני ברגיל מדבר לעצמי. עכשיו - יש לי פה את סקולי ואני מדבר אתו. אני שמח אתו, אני בוכה אתו, צוחק אתו. אני יורה עליו דברים, אני פורק אתו דברים".
רם : "אתה פורק דברים של עצמך?"
ג'קי : "כן. לפעמים שואלים אותי פה, למה אני מדבר לסקולי ולא לאנשים. הלבד לפעמים זה כל היופי...כל ערב אנשים פה חושבים על מה שעברו במשך היום. אני לפני שאני הולך לישון, לפעמים אני מספר לסקולי מה עובר עלי פה. הוא חבר שלי, הוא שותף שלי פה. מהרגע הראשון התחברתי לסקולי".
ואז ג'קי אמר לרם : "רם, יש אנשים פה ואולי גם בחוץ, שאומרים שנמאס להם לשמוע את רם כל הזמן מדבר על החיות. כל דבר בחיים זה מינון."
רם: "אתה חושב שזה יותר מדי?"
ג'קי: "לא, אני לא איכפת לי שתדבר אתי. תקשיב, רם, עזוב את הסטודנטים והסטודנטיות פה בבית. אם אתה רוצה לדבר על זה, תדבר אתי. תמיד אתה יכול לדבר אתי על זה". "חשוב שתבין, רמבו, (זה הכינוי שג'קי מכנה את רם) ; אני רואה פה הכל, אבל יש פה דבר אחד שצריך לעשות פה - זה מינון ופרופורציות. לא בכל דבר צריך להתערב. אתה לא יכול להכיל את כל הבית בלב שלך וזה לגיטימי לא לאהוב בן אדם".
ג'קי : "רמבו, תספר לי משהו מצחיק".
רם סיפר לו את הסיפור שכבר סיפר לאחרים, שבזמן פרוץ שפעת החזירים הוא לימד אנגלית שיעור שלם עם מסכה על פיו, וכל התלמידים צחקו.
ג'קי : "רמבו, אין עוד אחד בעולם כמוך".
רם : "איזה חמוד אתה, ג'קי. וכמוך יש ?"

ג'קי : "אתה יודע איזה דבר עצום עשית, שעמדת מול כל העולם ואמרת : 'אני רמבו - יש לי חבר ואני אוהב אותו' ?"
רם : "אני שמח מאוד שעשיתי את זה."
ג'קי : "רמבו, אין כמו האמת. אתה יודע מה יש לך פה בלב. הלב אף פעם לא משקר". "רם, תהיה אופטימי, תהיה חזק".
רם : "ג'קי, אתה נורא חמוד, אבל אני אופטימי. רק היום זה יום כזה לא נחמד. ההרגשה ביומיים האלה - זה שאתה לא יודע מה הולך להיות איתך, אתה לא יכול עם המתח הזה של ההדחה". (רם מועמד להדחה השבוע).
ג'קי : "זה חוסר וודאות. רמבו, פה הכל עוצמתי, נסיך שלי. הכל פה מעבר".

ואז בא אחד מן הדיירים והציע להם לצאת החוצה ושלושתם יצאו לחצר.

מה אנחנו מגלים בג'קי באמצעות שיחה זו?

רגישות לאחר - פעמים רבות ג'קי הוא הראשון ששם לב למי שיושב לבד, למי שעצוב, למי שמהורהר, ושואל לשלומו ופותח אתו בשיחה ומעודד אותו, ולפעמים הוא בא ורק מחבק ומנשק ומעניק חום ותמיכה ללא מילים.
ג'קי מגלה חברות טובה ואוזן קשבת - ג'קי שכנראה שמע שדבריו של רם שוב ושוב על ניסויים בבע"ח נמאסו על חלק מדיירי הבית, והוא נותן לו עצה להפחית את המינון. הוא מגלה טוב לב בדברים האלה אליו. הוא אינו מרכל, אינו מוסר שמות, והוא מציע את עצמו להיות האוזן הקשבת לרם, כשיש לו צורך לדבר על דברים אלה, וזאת כדי לא לעורר אנטגוניזם מצד הדיירים אליו.  
ג'קי יודע להחמיא, לעודד ולחזק. לג'קי יש חוכמת חיים והוא בעל אינטלגנציה רגשית גבוהה. 

ג'קי אמיתי ויש בו תום, אהבת הזולת וטוּב -לב, שהם יִחודיים לו בבית, ואלה מִבין הטוקבקיסטים שמכנים אותו בכינויים : "טיפש", "שחקן"- טועים בגדול ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו.   

4 תגובות:

  1. תודה יפעת...
    מה שמדהים שאפילו לי שקל לי לזהות טוב לב ואינטלגנציה באנשים למרות עילגות ומחסור במילים גבוהות היה קשה לשמוע שיחות של ג'קי אחד על אחד בגלל הקול, הטונים, המראה, המילים וכו' המיני שיחה היחידה שממש התרשמתי ממנו הייתה בספסל עם ליאם.
    אבל כשקוראים את הטקסט אתה קולט באמת כמה עוצמה ריגשית יש בג'קי.
    תודה על הדברור :)!

    השבמחק
  2. ליהודה,
    תודה לך על התגובה.
    לג'קי היו שיחות רבות, שבהן ניתן להבין כמה טוב לב ואינטלגנציה רגשית יש בו. לי אף פעם לא קשה להאזין לו, ולא פעם רשמתי דברים מרגשים שהוא אמר ואת חלקם עדיין לא העליתי לבלוג זה.
    אני שמחה, שתמליל השיחה שהעליתי פה, גרם לך לקלוט כמה עוצמה רגשית יש בו, ואני מציעה לך לנסות להקשיב לו מידי פעם למרות כל מה שציינת. לעיתים, מילים פשוטות אומרות הרבה יותר ממילים גבוהות.
    יפעת

    השבמחק
  3. אין אין עליו בעולם !!!
    הלוואי הלוואי והוא יקח את המיליון !!

    השבמחק
  4. פשוט בחור מיוחד!!!

    השבמחק